"צפויה ירידה של 15% במחירי החשמל בתחילת 2015"

ד"ר עמית מור, מנכ"ל משותף בחברת אקו אנרג'י: "כל משפחה בישראל תחסוך בממוצע כ-140 שקל לחודש כתוצאה מירידת מחירי הדלקים, הבנזין, הסולר והגפ"מ"

תחנת כוח אשדוד חברת חשמל אנרגיה / צלם: רויטרס
תחנת כוח אשדוד חברת חשמל אנרגיה / צלם: רויטרס

"אני צופה ירידה של כ-15% במחירי החשמל בתחילת 2015. עם הגדלת השימוש בגז הטבעי הזול משדה תמר לפני כשנה וחצי, חלה ירידה משמעותית בעלות ייצור החשמל שתתבטא גם בירידה במחיר החשמל כבר בתחילת 2015". כך אמר היום ד"ר עמית מור, מנכ"ל משותף בחברת אקו אנרג'י בוועידת האנרגיה המתקיימת היום בתל אביב.

"חוסר המשילות והיכולת להגיע לסיכומים לגבי הרפורמה ההכרחית בענף גורמת לכאוס במשק החשמל ולעצירת כניסתם של יצרני חשמל פרטיים נוספים היכולים להגדיל את התחרות באספקת החשמל", אמר מור.

בנוגע למשק הגז בארץ אמר מור כי "עם כל הכבוד לדאע"ש או לאיראן, איום ביטחוני ואסטרטגי גדול ואמיתי על מדינת ישראל היום הוא העיקוב בפיתוחו של שדה הגז לוויתן - כשל כלשהו בתמר עשוי להביא להפסקות חשמל ממושכות לתקופה ארוכה. התלות של מדינת ישראל רק בשדה 'תמר', מהווה איום אסטרטגי לביטחון הלאומי - כשל באספקת הגז מ'תמר' מסיבות פוליטיות, טכניות, פגעי טבע או פיגועים חבלניים בשנים הקרובות, עלול להביא להפסקות חשמל ממושכות, שהמשק לא יוכל לעמוד בהן".

בעקבות הירידה החדה שנרשמה במחירי הנפט לאחרונה אומר מור כי "החסכון לצרכנים בעולם בשל ירידת המחירים מסתכם בכ-650 מיליארד דולר במונחים שנתיים. ארה"ב תחסוך כ-150 מיליארד דולר לשנה. ההוצאות על רכישת נפט ומוצריו בישראל יצטמצמו במליארד וחצי דולר לשנה, מכ-7.5 מיליארד דולר לכ-6 מיליארד דולר. כל משפחה בישראל תחסוך בממוצע כ-140 שקל לחודש כתוצאה מירידת מחירי הדלקים, הבנזין, הסולר והגפ"מ".

על ארגון הטרור דאע"ש אמר מור כי "הארגון חולש על הפקת נפט בסוריה ובעיראק בהיקף של 50 עד 80 אלף חביות ביום, זהו כיום ארגון הטרור העשיר בעולם. אני מעריך את הכנסותיו הנקיות בכמיליארד עד מיליארד וארבע מאות מיליון דולר לשנה וזאת לאחר ניכוי של 40% תשלום עמלות מכירה לאלפי סוכנים ומתווכים. כדי לחסל את הארגון יש לחנוק את ערוצי הפצת הנפט לשוקים הבינלאומיים".