הוסר איום השביתה מנתב"ג לאחר שהוועד קיבל מסמך הבנות

(עדכון) - ראשי ועד עובדי רש"ת דרשו מהאוצר להעביר להם מסמך הבנות חתום - וקיבלו אותו ■ אתמול שיבש הוועד את ההמראות בנתב"ג במשך כשעתיים

צעירים בנתב"ג / צילום: תמר מצפי
צעירים בנתב"ג / צילום: תמר מצפי

הוסר איום השביתה בנתב"ג: משרד האוצר העביר היום (ב') לידי ועד עובדי רשות שדות התעופה מסמך הבנות חתום עם כל הסיכומים בין הצדדים. זאת, לאחר שבוועד איימו לשבש גם היום את הפעילות בנתב"ג.

כזכור, אתמול (א') בשעות אחר-הצהריים שיבש הוועד את העבודה בנתב"ג, וההמראות מהשדה הופסקו למשך כשעתיים.

כפי שפורסם אתמול, מדובר במסמך הבנות המסכם את כל הסיכומים שהושגו בין רש"ת והאוצר בנוגע לכ-700 מיליון שקל התמלוגים שרש"ת נדרשת לשלם למדינה כתשלום חד-פעמי, ובתמורה תקבל מהמדינה רשת ביטחון אם וכאשר ערעור שהגישה לבג"ץ יידחה וייאלץ אותה לשלם לתושבי "סובב נתב"ג" סכום-עתק של מיליארדי שקלים פיצוי בגין גרימת רעש ואובדן ערך קרקע בעקבות הקמת נתב"ג 2000 - סכום כסף שאם תידרש לשלמו עלול לגרום לקריסתה הכלכלית. אך לא רק, מדובר ברשת ביטחון גם למקרה שתפרוץ מלחמה שתפגע קשות בהכנסותיה של רש"תף שהיא גוף שאינו נתמך על-ידי מדינה אלא ממומן מהכנסות עצמאיות מאגרות וכיו"ב; כמו כן, סוכם כי רש"ת תקבל פטור ממס ל-3 שנים על קרן הפנסיה של העובדים הוותיקים.

"את הכול סיכמנו, אבל באוצר לא מוכנים להעלות את הסיכומים על הכתב, רק בעל-פה. אני לא מכיר כזה דבר. אם מסכמים דברים ומתכוונים אליהם - אז בכתב", כך אמר אמש ל"גלובס" פנחס עידן, יו"ר ועד העובדים ברש"ת.

עוד אמר אתמול עידן לגבי המשך הצעדים שהוועד ינקוט היום במלחמתו מול האוצר: "עד אשר יושג הסכם כתוב, בכל משמרת תתקיים אסיפת הסברה לעובדים, שמשמעותה שיבושים בלוח הטיסות בנתב"ג. נתחיל עם שיבושים קלים, ובהתאם למידת הצורך נגביר אותם. נקווה ששר האוצר, יאיר לפיד, יתערב וינסה למצוא פתרון לבעיה".

כאמור, היום אחר-הצהריים קיבל הוועד את מסמך ההבנות מהאוצר, ולפי שעה הוסר איום השביתה בנתב"ג.