רשמית: פלאפון מציעה פרישה מרצון ל-200 עובדים

אתמול הודיע ועד העובדים כי מדובר בהפרת ההסכם הקיבוצי וכי הוועד ייאבק בהחלטה, אך לדברי החברה הליך פרישה מרצון אינו מנוגד להסכם ■ בסוף התהליך יתאפשר לפלאפון לבחון את הצורך ואת היקף הפיטורים בעתיד

גיל שרון / צלם: תמר מצפי
גיל שרון / צלם: תמר מצפי

בהמשך להודעת ועד העובדים של פלאפון אתמול (ב') על "מאבק בתוכנית ההנהלה לפטר 200 עובדים", מודיעה היום (ג') פלאפון כי הודיעה לעובדים הבוקר על תהליך התייעלות בחברה, עקב השינויים והתחרות בענף, שבמסגרתו היא יוצאת עם תוכנית פרישה מרצון לשנת 2014. הנהלת פלאפון סבורה כי הליך של פרישה מרצון אינו מנוגד להסכם הקיבוצי.

לדברי החברה, עובדים בעלי ותק של 3 שנים ומעלה יוכלו להודיע בתוך מספר ימים על רצונם לפרוש מרצון, וליהנות מתנאים משופרים עם פרישתם. הפרישה תיעשה בכפוף לאישור הבקשה בידי החברה.

התנאים העיקריים לפרישה מרצון בפלאפון כוללים מענק פרישה - תוספת פיצויי פיטורים של 2.5% כל שנה ב-3 השנים הראשונות ומהשנה הרביעית תוספת של 7%. כך, עובד בעל ותק של מעל 10 שנים ששכרו 10,000 שקל ברוטו יקבל בסופו של דבר פיצוי של 111,650 שקל, בנוסף למשכורות כמובן.

בנוסף, יינתן מענק פרישה ייחודי בגובה שתי משכורות ופיצויי הודעה מוקדמת של עד 4 חודשים בתוספת שכר לפי הוותק.

פלאפון תסיים בימים אלה את העסקתם של מספר עובדי מיקור חוץ ועובדים ארעיים, כחלק מתהליך ההתייעלות. בסיומו של התהליך יתאפשר לחברה לבחון את הצורך ואת היקף הפיטורים בעתיד. פלאפון מוסרת כי במהלך דומה שבוצע בחברה בנובמבר 2013 פרשו מרצון כ-180 עובדים.

נסביר כי מהלך של פרישה מרצון מאפשר להנהלה לקבוע את זהות העובדים שיעזבו את החברה, מה שבעצם נוגד את הרצון של הוועד לשלוט הוא בזהות המפוטרים.