ועד פלאפון: "הנהלת פלאפון מתכוונת לפטר 200 עובדים"

הוועד: "הצעד עומד בסתירה להסכם הקיבוצי, ואנו ניאבק בכל האמצעים העומדים לרשותנו כנגד כל מהלך של פיטורים" ■ פלאפון: "נפרסם לעובדים תוכנית פרישה מרצון; ההסכם הקיבוצי מאפשר פיטורי התייעלות ב-2015-2016"

גיל שרון / צילום: יונתן בלום
גיל שרון / צילום: יונתן בלום

פלאפון והעובדים לקראת פיצוץ, לאחר שלטענת הוועד, הנהלת החברה הודיעה על כוונתה לפטר 200 עובדים. לטענת העובדים, מדובר בהפרה של ההסכם הקיבוצי, והם ייאבקו נגד ההחלטה.

בהודעה שהוציאו העובדים נמסר כי הנהלת פלאפון הודיעה אמש (א') ליו"ר ועד העובדים, ברק לוי, ולסגנו, איתמר אביטן, על כוונתם לפטר בשבועות הקרובים כ-200 מעובדי החברה, המונה בסך-הכול כ-3,000 עובדים. יצוין כי הפיטורים הם רוחביים וחלים על כלל מחלקות החברה.

מוועד עובדי פלאפון נמסר בתגובה: "הצעד של ההנהלה עומד בסתירה להסכם הקיבוצי, ואנו ניאבק בכל האמצעים העומדים לרשותנו כנגד כל מהלך של פיטורים".

עוד אומרים בוועד "ההיסטוריה מלמדת כי פיטורים בענף הם מגיפה שעוברת מחברה לחברה, דבר שרק מחזק את דרישותינו להתערבות משרד התקשורת בנעשה בשוק הסלולר".

דוברת פלאפון מסרה: "הנהלת פלאפון ניהלה בשבועות האחרונים דיונים עם הוועד, על מנת לצאת לתוכנית פרישה מרצון משותפת, כפי שנעשה בשנה שעברה. בכוונת החברה לפרסם לעובדים בימים הקרובים תוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים, גם ביחס לתוכנית הפרישה מרצון הקיימת בהסכם הקיבוצי.

"מבדיקות ראשוניות הנהלת החברה צופה כי תהיה היענות לתוכנית, בפרט לאור ההסכם הקיבוצי המאפשר פיטורי התייעלות ב-2015-2016. ככל שתהליך הפרישה מרצון יצליח יותר, ייחסך מהחברה הצורך בפיטורי התייעלות".

עובדי סלקום מזדהים

מיה יניב, יו"ר ועד עובדי סלקום, מסרה בתגובה: "אנו מביעים הזדהות מלאה עם עובדי חברת פלאפון. לא יהיו פיטורים והתייעלויות בחברות הסלולר ללא הסכמות עם ועד העובדים בכל חברה וחברה. אנו משוכנעים כי ועד העובדים בפלאפון יצליח לסכל את המהלך החד-צדדי ויוכיח שוב את נחיצותם של הוועדים בחברות הסלולר".