עיתונאי רשות השידור דורשים לבטל את הקיצוץ במשכורתם

אגודת העיתונאים דורשת ממפרק רשות השידור, פרופ' דוד האן, להתערב לטובתם ולמנוע קיצוץ שכר שהנהיג האוצר על בעלי השכר הכולל בשירות הציבורי ■ "עובדי רשות השידור לא קיבלו תוספת שכר כבר למעלה מעשור"

חיקה גינוסר / צילום: תמר מצפי
חיקה גינוסר / צילום: תמר מצפי

אגודת העיתונאים דורשת ממפרק רשות השידור, פרופ' דוד האן, להתערב לטובתם ולמנוע קיצוץ שכר שהנהיג האוצר על בעלי השכר הכולל בשירות הציבורי.

מדובר בעובדים בעלי חוזה העסקה אישי, אשר יש כוונה לקצץ כאחוז ממשכורתם באופן רטרואקטיבי כבר מחודש יולי 2013.

על-פי יו"ר אגודת העיתונאים, חיקה גינוסר, עובדי רשות השידור לא קיבלו תוספת שכר כבר למעלה מעשור - בניגוד לכלל העובדים במשק.

מבקשים מהאוצר לבטל את ההפחתה

"החלת הוראות החוק על עובדי רשות השידור הינה בלתי הוגנת, בלשון המעטה", כתב גינוסר להאן.

לדבריו, "עובדי רשות השידור המועסקים בשכר כולל לא קיבלו כל תוספת לשכרם בשנים האחרונות, ויש כאלה אשר לא קיבלו כל תוספת לשכרם כבר למעלה מ-10 שנים. במקביל ומנגד, עובדי שירות המדינה זכו לקבל תוספת לשכרם בשיעור עליית המדד (לפחות) - תוספת אשר מקזזת את מלוא ההפחתה האמורה. ברשות השידור, בשל הקפאה במשך שנים בשכרם של העובדים, הקפאת הרפורמה וביטול אפשרויות הקידום של העובדים - ההפחתה האמורה תבוצע משכר בסיס, שלא התעדכן במשך שנים".

עיקר העיתונאים הבכירים ברשות השידור, בערוץ 1 ובקול ישראל, מועסקים באמצעות חוזה אישי, ולצדם גם עובדים זוטרים רבים בעלי משכורות נמוכות יחסית.

מגזר זה קבל לא אחת על העובדה שפסחו עליו בהבנות שהושגו עד כה מול האוצר בכל הנוגע לפרישת עובדים מרשות השידור.

עוד נכתב בפנייה למפרק כי "אנו פונים אליך, כמפרק רשות השידור וכמי אשר ממונה על תפקודה, בבקשה כי תפעל מול משרד האוצר לביטול ההוראה להפחית משכרם של העובדים סך של 0.9234% משכרם, ובינתיים כי לא יופחת משכרם השוטף דבר, וככל שבסופו של יום לא יאשר משרד האוצר את ביטול ההפחתה, כי ההפחתה תיעשה רק מהתשלומים המגיעים לעיתונאים בסיום העסקתם".