עידן עופר: "נמשיך במיזם קורוס עד שיהיה רווחי ותחרותי"

עופר הגיב לדיווחים ב"וול סטריט ג'ורנל" שלפיהם החברה לישראל מתכוונת לברוח ממיזרם הרכב הסיני ■ עופר: "החברה תמשיך להשקיע במיזם עד שיצמח ויהיה רווחי ומכובד"

"הוול סטריט ג'ורנל" פירסם אמש דיווחים בכלי תקשורת סיניים שלפיהם החברה לישראל בראשות עידן עופר מתכוונת לברוח ממיזם הרכב הסיני קורוס. בתגובה לדיווח, עופר העביר תגובה לעיתון ומסר כי זה לא נכון ובכוונת החברה להמשיך ולתמוך במיזם אשר "יהיה רווחי ויצליח להתחרות עם דגמים דומים של יצרניות בכל העולם".

עופר כתב מכתב ל"וול סטריט ג'ורנל", ובוא הוא כתב כי "החברה לישראל תמשיך להשקיע במיזם עד שיצמח ויהיה רווחי ומכובד". החברה לישראל השקיעה כ-600 מיליון דולר במיזם קורוס מאז שהוקם, כפול מהסכום שהשקיעה במיזם הרכב החשמלי שכבר נכשל בטר פלייס. המיזם הוא משותף לחברה לישראל ולחברת צ'רי הסינית (50% כל אחת).

בדוחות חברה לישראל לרבעון השני החברה לישראל כתבה כי "על רקע מצבה, קורוס בוחנת את התוכנית העסקית שלה ויתכן כי תידרש למקורות מימון נוספים מעבר לאלו שנכללו בתוכנית העסקית". ברבעון השני השנה הוכפלו הפסדי קורוס ל-78 מיליון דולר, ובסיכום המחצית הראשונה העמיקו ב-115% ל-137 מיליון דולר.

גם בעתיד הנראה לעין המגמה השלילית לא צפויה להשתנות, ואף עלולה להחריף, כאשר בדוחות מציינת החברה לישראל כי בשל השקות רכבים חדשות המתוכננות במהלך השנה, "קורוס צופה גידול משמעותי בעלויות", והיא "לא צפויה להגיע לרווחיות בשנים 2014-2015".

בחברה לישראל ציינו כי "קורוס מעריכה שתמשיך לצבור הפסדים עד אשר יחלו מכירות משמעותיות של רכבים. החברה מכרה 2,540 מכוניות עד כה. מכירת המכוניות במחצית הראשונה של 2014 הניבה הכנסות של 54 מיליון דולר, כאשר עלות המכירות עמדה על 48 מיליון דולר. בחברה לישראל מציינים כי בשלב הנוכחי החברה מתרכזת בבניית המותג "קורוס", וכי "בשל העיכוב בפריסת רשת הסוכנים, לא חל גידול משמעותי במכירות בין הרבעון הראשון לשני".