ההסתבכות הכספית של היהודי-צרפתי שקפץ ממגדלי YOO

חברת LSK של תיירי ליין הכריזה על פשיטת-רגל ■ קרן גידור שווייצרית האשימה אותו בביצוע עסקאות לא מורשות ■ שופט בלוקסמבורג חייב אותו ואת החברה שלו לשלם 2 מיליון אירו ■ לפני שבועיים הוא קפץ אל מותו ממגדלי YOO

תיירי ליין / צילום מסך
תיירי ליין / צילום מסך

LSK, החברה של יו"ר קרן המטבע לשעבר דומיניק שטראוס-קאהן ושל תיירי ליין, היהודי-צרפתי שהתאבד בקפיצה ממגדלי YOO לפני כשבועיים, פשטה את הרגל - כך מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג.

החברה ציינה במסמכי פשיטת-הרגל כי חדלות הפירעון שלה נובעת מ"התחייבויות נוספות" שמאיימות על יכולתה להמשיך להתקיים אחרי ההתאבדות של ליין.

ליין ייסד את חברת LSK עם שטראוס-קאהן בשנה שעברה. ב-23 באוקטובר הוא קפץ אל מותו ממגדלי YOO בתל-אביב. הוא נחשב לאחד מעשירי צרפת.

"LSK גילתה התחייבויות נוספות בתוך הקבוצה שלא הייתה מודעת אליהן ואשר החריפו את מצבה הפיננסי העדין", מסרה החברה. "הדירקטוריון סבור כי המידע החדש שהתגלה מעמיד בספק את יכולתה של החברה להמשיך להתקיים... והחליט להכריז על חדלות פירעון".

שטראוס-קאהן ויתר על תפקידו כיו"ר החברה ב-20 באוקטובר. המסחר במניותיה של החברה, הנסחרות בבורסת פריז, הופסק ב-23 באוקטובר לאחר צניחה של 59% מתחילת השנה. באותו יום דיווח העיתון "לה פיגארו" כי ליין התאבד.

ההסתבכות הכספית של ליין התגלתה במלואה אחרי מותו. ליין היה מצוי בסכסוך עם קרן הגידור השווייצרית Capital Management, שהאשימה את LSK בביצוע עסקאות לא מורשות לפני מותו של ליין.

בנוסף, LSK, חברה-בת שלה בשם Assya Asset Management Luxembourg וליין עצמו חויבו לשלם 2 מיליון אירו על-ידי בית משפט בלוקסמבורג לחברת Baloise Holding, חברת ביטוח שתבעה את LSK.

ליין, פיננסייר שגר בתל-אביב, בנה את הקריירה שלו בצרפת, ישראל ולוקסמבורג. הוא ייסד את חברת אסיא קפיטל ב-1994 ורשם אותה למסחר בבורסת יורונקסט בפריז ב-2001. בשנת 2010 הוא מיזג את החברה לתוך Global Equities Capital Markets, על מנת לספק שירותים פיננסיים ללקוחות במזרח אירופה.