הסתיימה התקלה בסלקום ובגולן טלקום שמנעה הוצאה/קבלת שיחות

(עדכון) - התקלה לא הייתה גורפת ולכן שיבשה את יכולת הוצאת וקבלת השיחות רק לחלק מהלקוחות - והשפיעה על כ-30% מהשיחות היוצאות והנכנסות

מיכאל גולן / צילום: דור מלכה
מיכאל גולן / צילום: דור מלכה

התקלה הטכנית בסלקום, שהחלה אתמול (ה') בשעות הצהריים המוקדמות, ואשר השפיעה גם על לקוחות גולן טלקום, הסתיימה בפועל אתמול בשעות הערב המאוחרות.

התקלה לא הייתה גורפת ולכן שיבשה את יכולת הוצאת וקבלת השיחות רק לחלק מהלקוחות. מפני שניתן היה להוציא הודעות והגלישה האינטרנטית לא נפגעה, התקלה לא נתפסה כמשמעותית מאד.

בדרך-כלל תקלות ברשת הסלולרית מסתיימות בשעות שבהן אין עומס על הרשת, ולכן הבעיה נפתרה רק בשעות הערב, לאחר שהיקף השיחות והתנועה יורדים.

סלקום נמנעה מלדווח על סיום התקלה עד כה, מאחר שרצתה לוודא כי כל הרשת חזרה לעבודה תקינה לגמרי, וכי הרשת עומדת בעומסים השגרתיים.

גולן טלקום "רוכבת" על התשתית של סלקום, ולכן תקלה בסלקום משפיעה באופן ישיר גם על לקוחות גולן - שהיו הנפגעים העיקריים מהתקלה. גולן טלקום הודיעה אתמול כי בשל בעיות בסלקום, "חלקכם עשויים לחוות בעיות זמינות"; והביעה התנצלות על אי-הנוחות.

סלקום מסרה כי "בנקודות ספציפיות באזור הצפון ונתב"ג קיים קושי בהוצאת שיחות". גולן טלקום לא ציינה כי התקלה מוגבלת לאזורים מסוימים. לקוחות החברה מאזור תל-אביב התלוננו כי גם הם לא מצליחים להוציא או לקבל שיחות.

התקלה פגעה ב-30% מהוצאת השיחות וקבלתן, כאשר הגלישה והודעות ה-SMS לא נפגעו כלל. לא מדובר היה במנויים ספציפיים שלא יכולים לתקשר בגלל שבאזור שלהם יש תקלה, אלא בתקלה נרחבת בכל הארץ.

ההערכה היא כי מדובר בתקלה באחד ממתגי החברה או בתמסורות המחברות בין המתגים, ולא ברשת הרדיו.