המחירים התקררו: כמה תעלה לכם חופשה חורפית באילת?

אילת רוצה את התיירים הישראלים: מחירי הלינות בעיר ירדו לא רק בהשוואה לקיץ אלא גם בהשוואה לחורף הקודם - וזאת בשל הצניחה במספר התיירים הזרים המגיעים לארץ ■ כמה תשלמו ומה יש לעשות בחורף בעיר הדרומית?

מלונות אילת / צילום: תמר מצפי
מלונות אילת / צילום: תמר מצפי

אילת, בירת הנופש של ישראל, בצרות. כמחצית מ-17 טיסות השכר השבועיות הישירות לשדה התעופה בעובדה, שהיו אמורות למלא את מלונותיה בחודשי החורף (עד אפריל) בתיירות נכנסת - בעיקר מרוסיה אך גם מצרפת, הולנד, פינלנד ודנמרק - בוטלו בעקבות "צוק איתן". בצר לה פונה העיר לתייר הישראלי.

איך? בתחילת השבוע הכריזו עיריית אילת, התאגיד העירוני לתיירות והתאחדות המלונות באילת על מחירון אחיד ומוזל בכ-18% ב-23 מתוך 25 חופי העיר. כך למשל, בקבוק מים מינרליים קטן מוצע כעת למכירה בחופי אילת ב-5 שקלים, ובקבוק גדול ב-10 שקלים; בירה 1/2 ליטר תעלה 24 שקל, ו-1/3 ליטר - 18 שקל; וכיסא נוח יעלה 6 שקלים.

"המחירון האחיד נועד להשביח את המוצר התיירותי ולעודד את התיירות לאילת גם בימי החורף", אמר מאיר יצחק הלוי, ראש העיר אילת.

אולם כדי למשוך ישראלים לאילת מחוץ לעונה, צריך להתאמץ קצת יותר. שלושת הגופים האמורים מבינים זאת ונערכים להשיק בקרוב קמפיין הממתג את חודשי החורף ינואר, פברואר ומארס 2015 לקהלי יעד שונים. ל"גלובס" נודע כי ינואר ימותג במסגרת הקמפיין כחודש הקולינריה והאקסטרים עם אירוח תחרות הישראמן; פברואר כחודש המוזיקה עם אירוח פסטיבל קלאסי-קאמרי ופסטיבל ג'אז החורף ופתיחה רשמית של מזרקה מוזיקלית חדשה; ומארס ישווק כחודש למשפחות ויכלול אירועים המותאמים למשפחות. כמו כן, בעקבות שיתוף-פעולה עם המשרד לאזרחים ותיקים, יוקדש בחודש זה גם שבוע מותאם לאזרחים ותיקים.

בחורף הקודם היה יקר יותר

ומה באשר למחירי הלינה בעיר, שבקיץ מרקיעים שחקים ולעיתים גבוהים יותר מחופשה מקבילה פחות או יותר ביעדים שונים באגן הים התיכון, כולל הטיסות?

"מחירי החבילות לאילת שאנחנו מוכרים בימים אלה משקפים ירידת מחירים של כ-15% לעומת חורף אשתקד בגלל השלכות 'צוק איתן'", אומר גיל סתיו, סמנכ"ל השיווק של קבוצת ישראייר המשווקת חבילות נופש לאילת.

"התיירות הנכנסת לאילת נפגעה, וגורמי התיירות בעיר צריכים למלא את העיר בתיירים, ולכן הם נערכים לשיווק אגרסיבי של העיר לתייר הישראלי", אומר שבי (שבתאי) שי, מנכ"ל התאחדות המלונות באילת.

לדבריו, "המלונאים, שצופים תפוסות לא טובות בין החודשים נובמבר-ינואר, צריכים להתאים את עצמם למציאות ולהוזיל מחירים. מצד שני, אי-אפשר לפתוח חדר ולהפסיד עליו כסף, כי משלמים על ארנונה, חשמל, כוח-אדם, משגיחי כשרות, קב"טים וכיו"ב. המלונאים חייבים לכסות את ההוצאות האלה ולהרוויח משהו".

אולם לא כולם הורידו מחירים, כפי שמסביר רוני פיבקו, מנכ"ל רשת קלאב הוטל: "למרות השלכות 'צוק איתן' לא הורדנו מחירים. המחירים אצלנו הם מחירי חורף רגילים, כי אי-אפשר לרדת נמוך יותר. כשעלות פתיחת חדר עומדת על 200-300 שקל, אי-אפשר לרדת מ-500 שקל ללילה על בסיס ארוחת בוקר כולל טיסה - שזה המבצע שיש לנו עכשיו עם ארקיע. ומי שאומר שהמלונאים יכולים לעשות עוד קווץ' במחירים - סתם משתלח".

משווקים את אילת בעולם

אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות השוהה ביריד התיירות הבינלאומי בלונדון, אמר ל"גלובס" כי לאור הפגיעה בתיירות הנכנסת משרדו פועל להגדיל את מספר הטיסות לאילת מאירופה. "ביריד התיירות נפגשנו עם חברת תעופה עם צי מטוסים גדול, הבוחנת אפשרות להפעיל טיסות לאילת. על אילת דיברנו גם עם חברת לואו קוסט.

"ביריד גם הסברנו שלאילת יש הרבה מאוד יתרונות. היא העיר המערבית היחידה לחופי ים סוף, ויש בה דברים שחשובים לאירופאים, כמו למשל הביטחון האישי. היא עיר מאורגנת. יש בה בית-חולים, תשתיות תיירותיות טובות כמו טיילת שחודשה וחיי לילה. היא גם קרובה לפארק תמנע, שהוא אטרקציה מדברית אטרקטיבית לאירופאים.

"בכלל, לאילת יש חיבור לתיירות שטח. אנחנו מפרסמים אותה בערוץ היורו-ספורט כחלק מסדרת אירועי המרתון בישראל. נוכחנו לראות שאפילו הפלסטינים והמצרים הבינו את המגמה ואת הפוטנציאל של תיירות ספורט ופרסמו רכיבת אופניים".

אילו אטרקציות חורפיות מציעה אילת?

בריכת הכרישים החדשה

אחת הסיבות האטרקטיביות להדרים לאילת היא "מפרץ הכרישים" - בריכת כרישים חדשה במצפה התת-ימי שנפתחה באחרונה לקהל הרחב. "מפרץ הכרישים", מתחם המשתרע על 1,000 מ"ר, כולל מרכז מבקרים אינטראקטיבי ואת גולת הכותרת - בריכת אקווריום ענקית המהווה בית ל-18 כרישים, עד 4 מטרים אורכו של כל אחד. את הבריכה חוצה מנהרה אקרילית שקופה, והמבקרים, שעוברים דרכה, יכולים לראות במרחק נגיעה את הכרישים החגים מעל.

■ מחיר: 99 שקל למבוגר ו-79 שקל לילד.

המופע wow

גם השנה מועלה בתיאטרון ישרוטל באילת מופע WOW. הפעם שמו של המופע, בבימויו של חנוך רוזן ובהפקת טבת הפקות, הוא "Mad Mad WOW". המופע מספר את סיפורם של דיירי בניין העובדים קשה למחייתם ביום, ועם רדת החשיכה מתגלים ככישרונות יוצאי דופן בריקוד, אקרובאטיקה, מעוף אווירי, משחק וליצנות. המופע מוצג מדי ערב (למעט ימי ראשון) בשעה 20:30 ופתוח לקהל הרחב ולא רק לאורחי מלונות ישרוטל בעיר.

■ מחיר: 120 שקל; 95 שקל לאורחי מלונות ישרוטל; 100 שקל לתושבי אילת ולאזרחים ותיקים.

צניחה חופשית בשמי אילת

חברת "סקאי דייב" מציעה צניחות חופשיות מעל מפרץ אילת. הצניחה - צניחת "טנדם" עם מדריך - נעשית בגובה כ-9,000 רגל היא הצניחה היחידה בעולם, כך לפחות טוענים בחברה, שרואים 4 מדינות מהאוויר בצניחה אחת: ישראל, ירדן, ערב הסעודית וסיני המצרית. הנפילה החופשית אורכת כ-35 שניות, ומרגע פתיחת המצנח יש דאייה של כ-7 דקות ונחיתה סמוך לחוף הרודס.

■ מחיר: 1,500 שקל כולל צילום וידיאו ו-200-250 תמונות מהצניחה על גבי דיסק און קי. בימים שני, שלישי ורביעי ולסירוגין בימי שישי בין השעות 6:00-16:00.

טופ 94 (פארק אתגרים אילת)

סמוך לשמורת "גבעות שחורת" נמצא פארק אתגרים המכונה טופ 94 המציע מגוון פעילויות אתגריות כמו קירות טיפוס, פארק חבלים, מיני באנג'י וכיו"ב תחת קורת-גג אחת מקורה.

■ פיינטבול - ירי בכדורי צבע למינימום 4 אנשים: 90 שקל ל-110 כדורים.

■ אייר סופט - ירי בכדורי חרסינה: 40 שקל ל-50 כדורים.

■ סנפלינג: 35 שקל (בהזמנה מראש בלבד).

■ מיני באנג'י מגובה 23 מטר: 35 שקל.

■ מסלול של 3 שעות: כולל קירות טיפוס, מקפצה, חץ וקשת, צוק טיפוס, פארק חבלים ומדרגות: 100 שקל לילד ולמבוגר.

■ מסלול מקוצר: 50 שקל. כולל שעתיים לילדים בני 5-9 הכולל קירות טיפוס, מדרגות וחדר יצירה.

■ כניסה חינם: למוזיאון הנשק במתחם הכולל כלי נשק מימי הטורקים והמנדט הבריטי.

מוזיאון העיר אילת

על חורבותיה של מסעדת מזון מהיר אמריקאית הוקם מוזיאון קטן, מוזיאון לתולדות העיר אילת. המוזיאון, הנחבא מתחת לקומפלקס של האיימקס, ספר את תולדות התפתחותה ההיסטורית, כלכלית, תעשייתית ותיירותית של העיר. בשלושת אולמות המוזיאון מוצגים צילומים, מצגות ומיצגים אודות העיר; צילומים המתארים את שלבי הקמתה, ויש גם מיצג מולטימדיה; ומיצגים של החברות והגופים המרכזים שליוו ומלווים את העיר מאז הקמתה כמו ארקיע, נמל אילת, חברת המלח, מקורות והמצפה התת-ימי.

■ דמי כניסה: 10 שקלים למבוגר ו-5 שקל לילד ולגמלאי.

חופשה באילת
 חופשה באילת

לינות
 לינות