אולמרט לזקן: "ברק לקח שוחד במיליונים בעסקאות נשק"

בהקלטות של ראש לשכתו נשמע ראש הממשלה לשעבר מאשים את מי שהיה שר הביטחון בממשלתו בקבלת שוחד: "הוא יגמור בבית סוהר. תזכרי מה שאני אומר לך, שולה" ■ ברק בתגובה: "שקר וכזב חסרי כל בסיס"

אהוד ברק / צלם: בלומברג
אהוד ברק / צלם: בלומברג

אם יש מבין ראשי ממשלת ישראל לדורותיהם כאלה שנודעו בצניעותם, אהוד ברק ואהוד אולמרט אינם נמנים עמם.

ברק, כידוע, עשה מיליונים בעסקים בחו"ל, בין היתר בייעוץ לממשלות בעולם בנושאים ביטחוניים, וכשהיה יו"ר מפלגת העבודה סירב למכור את דירת היוקרה שלו במגדלי אקירוב, שהפכה לסמל לניכור שבין הפוליטיקאים לבין ציבור הבוחרים.

אולמרט, מנגד, שקוע בהליכים משפטיים על פרשות שחיתות שונות, בהן עולות טענות על חיבתו לסיגרים ולטיסות במחלקת עסקים.

אהבת המנעמים של אולמרט וברק באה לידי ביטוי גם מהקלטת השיחה מיולי 2011 בין שולה זקן לאולמרט, שפורסם אמש (ו') בערוץ 10. השיחה היא עדות נוספת ליחסים הטעונים בין אולמרט לבין ברק. האחרון, שכיהן כשר ביטחון בממשלת אולמרט, הוא שדרש את התפטרותו של אולמרט מראשות הממשלה בסוף 2008, בשל התפוצצות פרשת טלנסקי.

"את יודעת שברק ביקש את האאודי A8?", שאל אולמרט את שולה זקן. "את יודעת למה?"; "נו", ענתה זקן, ואולמרט הסביר: "כי לי יש אאודי, 12 צילינדרים, 6 ליטרים. מכונית של 5 טון, טנק, אבל תשמעי, מכונית עם טלוויזיה בפנים, טלוויזיה דיגיטלית מכל הכיוונים. המכונית יותר גדולה ממרצדס".

בתגובה אמרה זקן: "אאודי זה משהו". אולמרט מצדו סיכם: "הוא רק מתוך קנאה שאני נוסע באאודי A8, אז המטורף הזה רצה".

בהמשך עבר אולמרט להאשמות פליליות נגד יריבו, ברק. "הוא יגמור בבית סוהר. תזכרי מה שאני אומר לך שולה", סינן אולמרט לפתע, וזקן השיבה: "אני יודעת? כולם ישלמו, לא רק הוא".

"היה אצלי ראש המוסד", המשיך אולמרט, "כולם באים אליי... הוא לוקח שוחד במיליונים ובעשרות מיליונים. אין עסקת נשק שישראל עושה. כולם מדברים על זה...", אמר; בתגובה שאלה זקן: "איפה הכסף?", ואולמרט השיב: "הוא מחביא אותו....בשווייץ או באיזשהו... משרד עורכי דין. הוא מעביר את זה לחברה שבה שמו של ברק לא מופיע...".

בעקבות פרסום הקלטת, התנועה לאיכות השלטון ואומ"ץ קראו ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, להורות לחקור את הנעשה בעסקיו של ברק. "יש לחקור את הנושא ביסודיות ובמידת הצורך אף להעניק לאהוד אולמרט מעמד עד מדינה כדי להגיע לשורשם של דברים ולמגר את תופעת השוחד בצמרת השלטון", מסר עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון.

ברק: "שקר וכזב"

אהוד ברק מסר בתגובה: "מדובר בשקר וכזב חסרי כל בסיס שמופצים מזה שנים על-ידי עבריין שבינתיים גם הורשע, משיקולים שכל בר-דעת יכול להעריך לבדו. ראש המוסד, היחיד ששמו נזכר כמקור, כבר הכחיש זאת בתוקף. אם יש לאולמרט מידע נוסף כלשהו - יתכבד ויפנה מיד למשטרה. הדברים נכונים גם לכל מי ממקורותיו, ככל שבכלל יש כאלה".