5 טיפים להשקעות גם אם אין לכם הרבה כסף

קרנות נאמנות פסיביות עם דמי ניהול נמוכים מאוד או שינוי קל בתוכנית החסכון לפנסיה של המעסיק שלכם יכולים לעשות הבדל גדול מאוד בטווח הארוך

בורסה דולרים מטח  חדר מסחר וול סטריט  תחזית גרפים / צלם: thinkstock
בורסה דולרים מטח חדר מסחר וול סטריט תחזית גרפים / צלם: thinkstock

אנשים שמוכרים כרטיסי הגרלה כמו לוטו אומרים שצריך רק דולר אחד וחלום. כידוע, הסיכוי להרוויח בהגרלות לוטו או טוטו הוא נמוך מאוד ולכן מי שרוצה להתעשר צריך להתחיל לחסוך בגיל צעיר ולפעול בחוכמה.

באתר מארקטווטץ' פורסמה כתבה במסגרתה הוצעו 5 פעולות פשוטות למשקיע המתחיל וה"תפרן" במטרה לצמצם עלויות וסיכונים ולהגדיל תשואה.

1. תוכנית החסכון לפנסיה של המעסיק שלכם. תעקבו אחרי התוכנית שלכם מקרוב ותצמצמו את ההפרשות למנהל הפנסיה. שינוי קל בהפרשות עשוי להסתכם בעשרות אלפי שקלים בעת היציאה לפנסיה. ולמי שאין תוכנית לפנסיה שידרוש אחת כזו כבר בהתחלה - לומדים לחיות עם קצת פחות כסף לטובת חסכון ארוך טווח די בקלות.

2. תשקיעו בקרנות תאריך מטרה או תעודות סל עם דמי ניהול נמוכים, כמו אלה של וונגארד (Vanguard) שגובות 0.17% בלבד. קרנות אלה מצמצמות את הסיכון של המשקיע ככל שהוא מתקרב לתאריך המטרה (למשל - פרישה לפנסיה).

3. קרנות נאמנות פסיביות עם דמי ניהול נמוכים מאוד. הקרנות של שוואב (Charles Schwab) למשל גובות 0.09% בלבד על קרנות הנצמדות למדדים בארה"ב או 0.19% על קרנות המשקיעות במדדים בינלאומיים.

4. תעודות סל הגובות דמי ניהול נמוכים. בארה"ב יש הרבה תעודות סל עם דמי ניהול של 0.2% או פחות וגם בארץ יש לא מעט תעודות עם דמי ניהול נמוכים מאוד.

5. קרנות מנוהלות אקטיביות. כאן המשקיע המתחיל יאלץ לשלם דמי ניהול גבוהים יותר ויש בדרך כלל מינימום. אבל חלקן יאפשרו למשקיע להתחיל עם סכום נמוך עם הוא יזרים כל חודש סכום קטן, למשל 50 או 100 דולר. בכל מקרה, חשוב להתחיל לחסוך ולהשקיע מוקדם ככל האפשר.