מנכ"ל הבורסה בת"א: המעבר למסחר בימים ב'-ו' בעיצומו

יוסי ביינארט בפורום CFO בחיפה: "המהלך זכה לתמיכה של חברי הבורסה אך עדיין מדובר בתהליך מורכב שיש לו השלכות רבות על פעילות הבנקים, הסליקה ועוד" ■ צבי סטפק: "הדולר יגיע לרמה של 4 שקלים"

יוסי ביינארט / צילום: אלון רון
יוסי ביינארט / צילום: אלון רון

"המעבר למסחר בימים שני עד שישי בבורסה בת"א נמצא בעיצומו", כך אומר מנכ"ל הבורסה יוסי ביינארט בפורום CFO שמתקיים היום בחיפה. ביינארט הוסיף, "כי המהלך זכה לתמיכה של חברי הבורסה אך עדיין מדובר בתהליך מורכב שיש לו השלכות רבות על פעילות הבנקים, הסליקה ועוד".

עוד אמר ביינארט: "גם היום במצב שוק ההון יש מקום להשקת בורסה מקומית בישראל. לדבריו, שלושת היתרונות המרכזיים של בורסה מקומית מתבטאים בהיכרות מעמיקה עם החברות הנסחרות, בהיבט המומחיות בתחום מסוים המהווה יתרון על שאר השווקים בעולם, ובהיבט המדדים - שכן חברה שלא נסחרת במדינתה לא תיכלל במדד וההשקעה בה תפחת".

מנכ"ל הבורסה בת"א התייחס גם לטענות הנשמעות בציבור העסקי בדבר רגולציית יתר המכבידה על שוק ההון והבורסה לניירות ערך, ואמר כי "אופי הרגולציה מתאים בעיקר לחברות ענק כפי שיש מסביב לעולם ועיקר הבעיה נעוצה באופי החברות הציבוריות בארץ, אשר למעט חברה ציבורית אחת בישראל כולן או ממשלתיות או קטנות ובינוניות הצומחות מהר. ועדה של הרשות לניירות ערך דנה בעניין ומאגדת המלצות להקלות ברגולציה, הקלות במיסוי והקלות על משקיעים על מנת להקל על חברות אלו ולהתאים את הרגולציה לאופי השוק".

לדברי ביינארט, "למצב הביטחוני הקשה ששורר כיום בישראל אין כמעט השפעה על המסחר בבורסה, אשר מושפע בעיקר מהמצב הכלכלי מסביב לגלובוס. אולי אנו מרגישים האטה בתקופות כאלו, אך היא כמעט ולא מורגשת והמסחר חוזר למצבו הרגיל מהר מאוד".

גם צבי סטפק, יו"ר בית השקעות מיטב דש, נאם בכנס ואמר כי "אנחנו עומדים בנקודת מבחן, למרות שהשוק מתנהג כאילו הריבית בארה"ב תעלה רק בעוד כשנה, תחושתי היא שהיא תעלה כבר באפריל הקרוב ולאחר מכן גם בישראל". עוד הצהיר סטפק שהוא צופה פיחות בשקל והגעה לרמה של 4 שקלים לדולר.

כנס CFO נערך במלון דן כרמל ובו הושק פורום CFO חיפה והצפון למנהלי כספים בכירים. מטרת הפורום הינה לאגד את מנהלי הכספים והחשבים בחברות הגדולות והבינוניות הקיימות באזור חיפה ופועלות בכל תחומי המשק, ולסייע למנהלי הכספים בסוגיות שונות העולות בניהול הכספי של החברות, על ידי יצירת פלטפורמה למפגש ושיתוף בין מנהלי הכספים מהחברות השונות, יצירת צוות מקצועי להתייעצויות על הקורה במשק ומקום מפגש לשיתוף המקצוע עם האקדמיה.

דן מוסקוביץ, יוזם ויו"ר פורום CFO חיפה והצפון: "המסגרת החדשה נועדה להיות מעין 'מגה נטוורקינג', אשר יאפשר מפגש, שיתוף וסיעור מוחות בנושאים של ניהול כספים, מיסוי, השקעות ושמירה על פיתוח של משאבים פיננסיים. בעתיד הלא רחוק, בכוונתנו להקים במסגרת הפורום מועדון משקיעים, שיאגד את מנהלי הכספים למעין קבוצת רכישה שתשקיע יחד. איגוד סכומי ההשקעה של מועדון כזה יהפוך אותו לאטרקטיבי מאוד לבתי השקעות גדולים".