כך "לעג" מזרחי טפחות למתחרים עם "מעשה בחמישה בלונים"

מזרחי טפחות חגג אתמול באירוע מושקע עם העובדים, ועקץ את המתחרים בקטע הומוריסטי ■ על הפועלים: "ציון (קינן) עוד יותר עצוב, כי ציון חייב למצוא עוד חיוב" ■ על לאומי: "אל תבכי רקפת (רוסק עמינח) ואל תתייאשי, מגע אנושי זה באמת טיפשי"

קטע על בנק דיסונט מתוך האירוע לעובדי מזרחי טפחות
קטע על בנק דיסונט מתוך האירוע לעובדי מזרחי טפחות

בנק מזרחי טפחות ערך אמש (א') אירוע מפואר לעובדיו בירושלים לרגל השקת קמפיין רחב שלו תחת הכותרת "להיות שמח בבנק". למרות ניסיונות של ועד העובדים לארגן את העובדים להחרים את האירוע, כ-6,000 עובדים ובני זוג הגיעו למתחם ארנה בירושלים, ונהנו מתוכנית אמנותית עשירה. קטע השיא באירוע, שזכה גם לתגובות רבות בקהל, היה הצגת ספר הילדים הידוע "מעשה בחמישה בלונים" שכתבה מרים רות, אלא שבתפקיד הילדים בעלילה כיכבו המנכ"לים של הבנקים. את הסיפור הקריאה רבקה מיכאלי, וכל בנק זכה לעקיצה. לפניכם ציטוטים נבחרים מהסיפור:

על בנק הפועלים, שבשליטת שרי אריסון המטיפה למעשים חיוביים, נאמר: "מרוב מחשבות חיוביות על חיוב, נפלו ציון (קינן) והבלון בסיבוב. בום טראח מה קרה, הבלון התפוצץ הבלון נקרע, ועכשיו ציון עוד יותר עצוב, כי ציון חייב למצוא עוד חיוב".

על בנק לאומי והאסטרטגיה שלו בבנקאות דיגיטלית נאמר: "לקוחה מודאגת או מוטרדת? נשלח אותה מיד לדבר עם המקלדת. לקוח רוצה לנהל אתנו שיח? חיש קל נפנה אותו לדיסק הקשיח". ובהמשך: "לחצה רקפת (רוסק עמינח) עוד-ועוד על הבלון, חיפשה את ה-OFF חיפשה את ה-ON, ופתאום בום טראח, הבלון התפוצץ הבלון נקרע. אל תבכי רקפת ואל תתייאשי, מגע אנושי זה באמת טיפשי".

על דיסקונט, ששכר באחרונה את עופר עיני כיועץ להנהלה, נאמר: "לרגע עצרה לילך (אשר טופילסקי) כדי להתמתח, נדקר הבלון בחוד המפתח" (לדיסקונט יש את מפתח דיסקונט המוצע ללקוחות). ובהמשך נאמר: "בום טראח, מה קרה, הבלון התפוצץ הבלון נקרע. בכתה לילך ואמרה: עצובה הנני; אל תבכי יא עיני, אמר לה עופר עיני". על הבנק הבינלאומי, שהוא הקטן מבין החמישה, נכתב: "מאחור השתרכו סמדר הקטנה והבלון הצהוב הקטן. אישה אחת אמרה: 'אוי אתם כ"כ קטנים, כבר כמעט שכחנו שאתם קיימים'". ובהמשך נאמר: "ועכשיו גם סמדר במצב עגמומי, התפוצץ לה הבלון של הבינלאומי".

מזרחי טפחות קיבל כמובן מחמאות בסיפור, והיה הבלון היחיד שלא התפוצץ: "עכשיו נשאר רק בלון אחד, זה של כולם וגם של אלדד, בלון שמח במיוחד. הבלון הכתום, בלון פורץ דרך, שונה ואחר מכל הבלונים, שמגיע הכי גבוה והכי רחוק עד העננים".

בתגובה לפניית "גלובס" נמסר היום ממזרחי טפחות: "כיאה למהלך שעוסק בשמחה, אירוע העובדים שנערך אתמול בירושלים היה רווי בהרבה מאוד צחוק והומור, בין השאר על המערכת הבנקאית בכלל ועל מזרחי טפחות בפרט. עם זאת חשוב להדגיש, כי לצד התחרות והבדלי ההשקפות אל מול המתחרים, יש לנו הרבה הערכה וכבוד אליהם וכמובן שלא הייתה שום כוונה לפגוע בהם".

נציין כי בקטעים אחרים בערב ידעו במזרחי טפחות גם לרדת על עצמם - ולא רק על המתחרים. צביקה הדר, שהנחה את הערב, אמר: "דביר והכלב מטיילים בארץ וקוראים לו בנק היברידי. מה זה? בנק או טויוטה? מי היברידי? הבנק? הכלב? הלמה? אולי הבנק מונע בבנזין והפרזנטור מלא בגז עד שמצאו לו את הוונטיל". עוד אמר הדר: "סנדרה רינגלר מרצה בסניפים על סטיילינג? ריבונו של עולם, מה הולך כאן? מאיפה הכסף? ועכשיו גם הבנק שמח".

כאמור, על קיומו של הערב ניסה להעיב ועד העובדים, שנמצא ביחסים מתוחים עם ההנהלה. אתמול בערב עוד הפיץ הוועד מכתב בבנק ובו כתב: "מר פרשר היקר, הגיע הזמן שתתבונן במראה ותאמר לעצמך את האמת - העובדים שנמצאים בשעות אלה בהסעות שארגנת לאירוע נמצאים שם אחרי שהופעלו עליהם איומים (גלויים ומרומזים). הם נאלצים להשתתף בחגיגה הצבועה שלך, לא כי הם שמחים, אלא כי אין להם ברירה! משום שבצורה 'עדינה' ו'מבודחת' הובהר להם שאם הם לא יבואו - יהיו לכך השלכות (ניפגש בבונוסים או בקידומי הדרגות)".

פרשר הפיץ הבוקר מכתב משלו לעובדים, ובו כתב בין היתר: "אמש התקיים בירושלים אירוע העובדים הגדול ביותר שהיה אי פעם במזרחי טפחות, שאני בטוח שלא תשכח עוד זמן רב. אודה כי לא הופתעתי: במהלך השנה האחרונה סיירתי רבות בכל סניפי הבנק, ופגשתי חבורה מדהימה של עובדים ומנהלים - נאמנים, מצליחנים ובעיקר שמחים".