אקזיט חצי-ישראלי: ויז.אר.טי נמכרת ב-374 מיליון ד' במזומן

שווי העסקה משקף פרמיה של 32% על מחיר המניה בשוק ■ ויז.אר.טי, שהוקמה בישראל, מתמחה בפתרונות גרפיקה לשידורי טלוויזיה ■ הרוכשת - קרן ההשקעות הנורדית Nordic Capital

דוגמא לפתרון וי.אר.טי /מתוך אתר החברה
דוגמא לפתרון וי.אר.טי /מתוך אתר החברה

עוד חברה ישראלית, ליתר דיוק חצי-ישראלית, נמכרת. ויז.אר.טי (Vizrt), הנסחרת בבורסת אוסלו, נמכרת לקרן ההשקעות הנורדית Nordic Capital תמורת 374 מיליון דולר במזומן. השווי משקף מחיר מניה של 37 כתר נורווגי - פרמיה של 32% על מחיר המניה האחרון, ופרמיה של 35% על ממוצע המחיר בחצי השנה האחרונה.

ויז.אר.טי, נזכיר, היא אחת החברות הישראליות הוותיקות שהונפקו בעבר בשוק ההון הגרמני; בהמשך היא נמחקה מהמסחר שם, ועברה להיסחר בשוק ההון הנורווגי. במהלך העשור האחרון איבדה החברה חלק ניכר מזהותה הישראלית (רוב הנהלתה זרה ויושבת בעיר ברגן, ובעלי המניות בה הם רובם ככולם גופים מוסדיים זרים), אך היא עדיין מחזיקה משרד בשפיים. כמנכ"ל החברה מכהן מרטין בורקהלטר, והישראלית הבכירה בהנהלתה היא עפרה בראון, שמכהנת כמזכירת החברה ואחראית ממשל תאגידי בה.

ויז.אר.טי היא אחת החברות המובילות בעולם בפיתוח פתרונות IT (טכנולוגיית מידע) לעיצוב, עיבוד, אחסון, שידור וניהול של גרפיקה ותכני וידאו עבור תחנות טלוויזיה. רכישתה על ידי הקרן הנורדית תיעשה בדרך של מיזוג הופכי משולש. Nordic Capital היא אחת מקרנות הפרייבט אקוויטי המובילות בשוק הנורדי, ודרך ארבע קרנות היא מנהלת 11 מיליארד אירו. לאחר שתירכש, ויז.אר טי תימחק מהמסחר בבורסת אוסלו.

פשרה עם רשויות המס בישראל

ויז.אר.טי, שהשכילה לצמוח במהלך העשור האחרון על ידי רכישת חברות קטנות-בינוניות, מעסיקה יותר מ-550 איש. את הרבעון השני של השנה סיימה החברה עם הכנסות שיא של 36.4 מיליון דולר - צמיחה של 19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA (רווח לפני הוצאות מימון, מס, פחת והפחתות) של החברה עמד על 8 מיליון דולר (שולי רווח של 22%), לעומת 6.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד (שולי רווח של 21%).

בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 1.2 מיליון דולר, לעומת 3.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח הנקי לעומת ה-EBITDA נבעה בעיקר מחבות מס גבוהה יותר. ויז.אר.טי ציינה בדוחותיה אלו, כי לקראת סוף יוני הגיעה לפשרה עם רשויות המס בישראל לגבי שומות מהשנים 2006-2012, ובמסגרת פשרה זו שילמה 18 מיליון דולר.

ויז.אר.טי פעילה בלמעלה מ-100 מדינות, ובין לקוחותיה רשתות הטלוויזיה BBC הבריטית ו-RTL הגרמנית.