טירוף שופינג ברשת: עליבאבא כבר מכרה ב-9 מיליארד דולר

(עדכון) - "יום הרווקים" בסין, ה"סייבר מאנדיי" הסיני, עקף את מכירות ה"בלאק פריידי" בארה"ב, והוא בדרך להיות יום הקניות הגדול והרווחי בהיסטוריה

ג'ק מא / צילום: רויטרס

"סייבר מאנדיי" הסיני שובר שיאים: עליבאבא הגיעה למכירות של יותר מ-9 מיליארד דולר עד כה במכירות המיוחדות לרגל חג "יום הרווקים" בסין. מדובר במכירות שיא מרחבי העולם ולא רק מסין, בעוד עליבאבא מציעה הנחות משמעותיות של מגוון מוצרים. "יום הרווקים" הסיני עקף את מכירות ה"בלאק פריידי" בארה"ב, והוא בדרך להיות יום הקניות הגדול והרווחי בהיסטוריה.

יש לציין כי גם אתרים סיניים אחרים מציעים הנחות היום. (לסיפור המלא)

חברות גלובליות כגון קלווין קליין, בלו נייל, קוסטקו ואמריקן איגל משתתפות במבצעים המיוחדים הנערכים היום בסין, ואשר מהם נהנים לקוחות מסביב לגלובוס.

היקף המכירות של עליבאבא עקף בהרבה את סך המכירות שלה ב"יום הרווקים" של השנה שעברה, שעמד על 5.8 מיליארד דולר.

בשוק מעריכים כי סך המכירות ב"יום הרווקים" השנה עשוי להגיע לכ-9.8 מיליארד דולר.

בחג הקניות הסיני באינטרנט, שנקרא Singles Day (בגלל התאריך, בו יש 4 ספרות: 11/11), גדל נפח המכירות של עליבאבא מ-7 מיליון דולר ב-2009 לכ-5.8 מיליארד דולר בשנה שעברה.

"ה-11 בנובמבר הוא אבן-דרך עבור עליבאבא", מסר לסוכנות בלומברג אלן זו, חבר הנהלה בחברת הייעוץ OgilvyOne.

גם אמזון רוצה ביס מהעוגה

מלרין טאונס, פרופ' לשיווק מאוניברסיטת ג'ורג'טאון, מסבירה כי "אתר עליבאבא עשה עבודה טובה מאוד במיתוג של יום הקניות, בדומה למה שעשתה רשת וולמארט בארה"ב כאשר קישרה את עצמה לחגיגות הקניות בחגים. לדעתי, גם אמזון צריכה להיכנס לשוק הזה".

ואמזון אכן מנסה לנגוס בנתחי השוק הללו. בשנה שעברה העלו בגרסה הסינית של האתר הצעות למבצעים במהלך יום הרווקים. החברה סירבה לחשוף את היקף המכירות שלה במהלך היום, אך ההערכה כי היא הייתה תנועה ערה באתר.

אמזון צפויה להיתקל בתחרות גם מבית. עליבאבא מנסה למתג את יום הרווקים כיום קניות גלובלי, וזה אומר גם שיווק בארה"ב.

לדברי טאונס, "זה לא צפוי להיות קשה מדי למתג את יום הקניות בארה"ב. יש כוח קנייה גדול של צעירים שקונים אונליין, והם רק מחכים לימי קניות מיוחדים כדי להזמין מוצרים ברשת".