4 משרדים יתמודדו על תקציב הפרסום של ראלקו

על התקציב של יבואנית שארפ וזנוסי, בהיקף של כ-5 מיליון שקל בשנה במחירים ריאליים, יתמודדו y&r ישראל, שמעוני-פינקלשטיין-ברקי, פוגל-אוגילבי וזרמון DDB

מכרז הפרסום של קבוצת ראלקו יוצא לדרך: משרדי הפרסום y&r ישראל, שמעוני-פינקלשטיין-ברקי, פוגל-אוגילבי וזרמון DDB יקחו חלק בהתמודדות.

כפי שנחשף ב"גלובס", בראלקו, המשווקת מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, יצאו להליך של מכרז על תקציב הפרסום לאחר שהמשרד שטיפל בתקציב שלהם, ראובני-פרידן, קיבל את תקציב הפרסום של קבוצת תדיראן, שבו יש מותגים מנוגדי אינטרסים למותגי ראלקו.

היקף פרסום יציב מדי שנה

קבוצת ראלקו משווקת בישראל את המותגים שארפ וזנוסי. על-פי ההערכות, תקציב הפרסום של הקבוצה עומד על 5 מיליון שקל בשנה במחירים ריאליים.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של ראלקו עומד ב-3 השנים האחרונות על כ-1.5 מיליון דולר במחירי מחירון בכל שנה.

קבוצת ראלקו ניהלה מערכת יחסים ארוכה מאוד עם משרד הפרסום ראובני-פרידן, שקיבל לידיו את התקציב בשנת 2004 כחלק מכוונה לבצע מהלך של מיתוג מחדש לשני המותגים. עוד לפני כן החברה, שבמשך שנים ניהלה את תקציב הפרסום שלה באופן עצמאי, הייתה כבר חתומה אז על אחד הקמפיינים המיתולוגיים בתעשייה, תחת הסלוגן "זה שארפ - זה לא".

במהלך העשור שהתקציב היה בטיפול של ראובני-פרידן נעשו מספר קמפיינים בולטים, כמו למשל הקמפיין להחדרת סדרת מוצרי החשמל של זנוסי, תחת הסיסמה "זנוסי עושה את החיים EASY", או קמפיין "כשיהיה לך, תבין".

בשארפ התמקדו חלק ניכר מהקמפיינים בקידום מסכי ה-LCD, כמו למשל הקמפיין "שארפ - יותר טוב משלך", שכלל 5 סרטונים קצרים שבהם כיכבו דמויות שאמורות היו להמחיש את גודלו של המסך. בין היתר כיכב באחד הסרטונים פליט התוכנית"האח הגדול" אלעד צפני.