שוב: לקוח פלאפון גילה כי שילם על מתנה שהובטחה בחינם

בשבוע שעבר פורסמה ב"הכול כלול" וב"גלובס" עדות של עובד לשעבר בפלאפון, המספר כי נציגי החברה סילפו את האמת ודחפו ללקוחות "מתנות" שגובים עליהן כסף ■ תלונה נוספת שהגיעה ל"גלובס" מעלה תמונה דומה

בשבוע שעבר פורסמה בתוכנית "הכול כלול" בערוץ 10 וב"גלובס" עדות של עובד לשעבר בפלאפון, המספר כי נציגי החברה "טייחו" ביודעין את האמת ו"דחפו" ללקוחות מוצרים ושירותים מבלי לחשוף את הפרטים המלאים של העסקה, כלומר הציעו מתנות שגובים עליהן כסף.

בעקבות עדות זו הגיעה לשולחן מערכת "גלובס" תלונה דומה של הצרכן י', המספר כך: "גם לאבי המבוגר 'דחפו' מכשיר בדיוק באותו האופן. פשוט צלצלו אליו מפלאפון והציעו לו, כלקוח ותיק של 20 שנה בחברה, מכשיר טלפון במתנה. כמה ימים לאחר מכן הגיע הטלפון לביתו באמצעות שליח, ובמעמד זה הוא חתם על אישור המסירה".

י' הוא המשלם על הקו של אביו, והחיוב שגילה להפתעתו בחשבון החודשי - 30 שקל מתוך סך של 900 שקל - חשף כי לא מדובר במתנה אלא בעסקת מכירה הכוללת יותר מדי סימני שאלה, ושבה רב הנסתר על הגלוי.

י' פנה למוקד שירות הלקוחות של פלאפון וביקש שיאזינו להקלטת השיחה עם אביו ולנאמר בה באשר להבטחה כי מדובר במתנה. הנציגים נימקו כי העסקה עם האב בוצעה פיזית במרכז פלאפון, וכי אין הקלטה, אך יש חוזה החתום בידי האב. י' המופתע בדק שנית עם אביו הקשיש, וזה כאמור התעקש כי לא ביקר במרכז השירות ובוודאי שלא חתם על שום מסמך.

לאור דרישתו של י' העבירו נציגי החברה מסמכים חתומים המאשרים לכאורה את העסקה - אלא שלא רק שבכל עמוד מופיעה חתימה אחרת, והלקוח טוען כי אף אחת מהן אינה תואמת את חתימתו.

בשלב הבא אישר נציג פלאפון באוזני י' כי אכן העסקה בוצעה טלפונית, אלא שהנציג מספר שאת החתימות שעל המסמכים החתים השליח שהביא את המכשיר לאב.

"האם לשליח של חברה חיצונית יש סמכות להחתים את הלקוחות? להסביר להם על החוזה? זו טענה מופרכת", אמר י' ל"גלובס". "אם לא די בכך, אני זה שמשלם על הקו, ולא הייתי מעורב בעסקה בשום שלב - איך ייתכן שמאשרים חיוב בכרטיס האשראי שלי ללא אישורי?".

הלקוח דורש לבטל את החיובים ולהשיב לו את כספו: "הציעו לאבי מתנה, אז שיכבדו את ההצעה של הנציגים שלהם. אני לא מתכוון להחזיר מתנות".

פלאפון: "העסקה בוטלה"

תגובת פלאפון: "ללקוח אושר ביטול עסקה כבר בחודש אוקטובר. עד כה הלקוח לא הגיע למרכז שירות להשיב את המכשיר".

בפלאפון בוחרים להתעלם מהטענות החמורות העולות מהתלונה בדבר זיוף חתימה וביצוע עסקה ללא אישור של בעל הקו.