עוברת למגרש של הגדולים: WIX תעלה פרסומת בסופרבול

החברה, שמספקת פלטפורמה לבניית אתרים, תהיה החברה הישראלית השנייה אחרי סודהסטרים שתעלה ספוט בליגת הפוטבול האמריקאית

חברת האינטרנט הישראלית WIX תשדר לראשונה פרסומת בסופרבול - משחק הגמר של ליגת הפוטבול האמריקאית (NFL) - אירוע ספורט המייצר רייטינג עצום בארה"ב, שייערך בתחילת פברואר 2015.

WIX פיתחה פלטפורמה שמאפשרת הקמה של אתר אינטרנט בקלות, שפונה בעיקר לעסקים קטנים. הפרסומת שתשודר בסופרבול היא חלק ממהלך מיתוגי שנועד להפיץ את המסר ש-WIX מציעה פתרון טכנולוגי מתקדם, המאפשר לכל בעל עסק ליצור אתר אינטרנט בקלות. בנוסף יכלול הקמפיין תכנים וסרטונים ייעודיים שיופצו באופן בלעדי ברשתות החברתיות השונות.

"בנוסף להיותו אירוע ספורט ענק והשידור הנצפה ביותר בטלוויזיה האמריקאית, הסופרבול הוא הזירה שבה מציגים המותגים הגדולים ביותר את הפרסומות המושקעות ביותר של השנה, ואנחנו מאד מתרגשים לקחת בו חלק", אמר עומר שי, סמנכ"ל השיווק של WIX . "קמפיין כזה הוא אתגר אדיר, אבל אתגרים הם הדלק של מחלקת השיווק שלנו".

WIX נוסדה ומנוהלת על-ידי אבישי אברהמי, והיא הונפקה לראשונה בוול סטריט לפני כשנה, ונסחרת בנאסד"ק בשווי נוכחי של 668 מיליון דולר. החברה פועלת במודל של Freemium - שבו חלק ניכר משירותי התוכן מוצע ללקוחות בחינם כדי למשוך מנויים, אך הלקוחות מחויבים בתשלום בגין שירותי הפרימיום. נכון להיום יש לחברה יותר מ-55 מיליון לקוחות, מתוכם (נכון לסוף הרבעון השלישי) כ-1.1 מיליון לקוחות משלמים.

בחברה מציינים כי הפרסום בסופרבול מגיע לאחר שנתיים שבהן יצרה WIX מגוון קמפיינים של Direct Response ששודרו בטלוויזיה בארה"ב, אנגליה, קנדה, רוסיה, צרפת וברזיל.

יצוין כי מחירו של ספוט בסופרבול גבוה במיוחד ומאמיר משנה לשנה. במשחק הקרוב, שישודר ב-1 בפברואר, עומד מחירו של ספוט בן 30 שניות על 4.5 מיליון דולר.

אתמול (ג') פרסמה רשת NBC, שתשדר השנה את המשחק, כי על אף קצב מכירות לא מזהיר, היא מכרה כבר 90% מזמן הפרסום סביב המשחק.

נזכיר כי החברה הישראלית הראשונה לפרסם בסופרבול הייתה סודהסטרים, שעשתה זאת אשתקד. החברה העלתה את הפרסומת בגרסה מרוככת, לאחר שהיא נפסלה לשידור על-ידי רשת FOX. זאת, מאחר שנטען כלפיה כי היא מעבירה ביקורת נגטיבית ישירה על מתחרותיה כאשר אזכרה מפורשות את שמן של קוקה-קולה ופפסי. שנה קודם לכן נפסלה פרסומת אחרת של החברה לסופרבול, שבה נראו בקבוקים של המתחרות כשהם מתפוצצים.