רייטינג: גמר "The Voice" מאכזב - 29.6% צפייה בלבד

זאת לעומת 39.6% בגמר העונה הקודמת ■ ממוצע הצפייה של העונה כולה: 25.3% ■ למעשה, הרייטינג של גמר "The Voice" אמש הוא הנמוך ביותר מבין תוכניות הגמר בז'אנר תוכניות הכישרונות מזה 11 שנה

עונה חבוטה ומתמשכת של הריאליטי "The Voice" הסתיימה ברייטינג גמר מאכזב מאוד ביחס להשקעה בתוכנית - 29.5% במשקי-בית יהודיים, זאת לעומת 39.6% צפייה בגמר העונה הקודמת ששודר במארס 2013 ו-33.2% צפייה בעונה הראשונה.

ממוצע הצפייה של העונה כולה עמד על 25.3%. בתוכנית זכה אלקנה מרציאנו, מתמודד מקבוצתה של שרית חדד.

התוכנית של זכיינית ערוץ 2 רשת, ששידורה החל כבר לפני כחצי שנה, ספגה מהלומה בזמן מבצע "צוק איתן", אז הורדה מהמסך, ולמעשה היה צורך להשיקה בחדש. בהמשך גם התחלפו ימי השידור, והתוכנית המושקעת והיקרה הלכה ואיבדה מומנטום וסיימה את העונה עם ממוצע נמוך ב-20% ממוצע העונה הקודמת - 25.3%.

למעשה, הרייטינג של גמר "The Voice" הוא הנמוך ביותר מבין תוכניות הגמר בז'אנר תוכניות הכישרונות מזה 11 שנה - נתון שאולי מבשר משהו על גורלה של סוגה זו.

למרות שהזכיינית רשת מובילה את הטבלה השבועית, אי-אפשר להתעלם גם מהכישלון של תוכנית המערכונים "הכל הולך", עתירת הטאלנטים, שהושקה רק בשבוע שעבר, והנה כבר נחתה למספר של 15.4% צפייה במשקי-בית - ירידה של 11% והשפעה דרמטית על ימי השישי.

רשת, שחוותה שנה קשה - לעומת השנה שעברה - יכולה להתנחם ב"אבודים", שממשיכה לספק את הסחורה עם 798 אלף צופים; וב"המערכת" של מיקי חיימוביץ', ששבה אל המסך בתחקיר מזון שתמיד עושה את העבודה והביא 697 אלף צופים בכלל האוכלוסייה.

בערוץ 10 יכולים להיות מרוצים גם השבוע. מכבי תל-אביב רושמת שיא צפייה למשחק העונה מול חיימוביץ' עם 11.6% צפייה, ואילו "בייבי בום" נמוך יחסית במספר הצופים - אבל חזק במשקי-בית יהודיים - 18.1%, גבוהה מ"9 חודשים" של קשת.

גם בתחום החדשות, בערוץ 10 מרוצים כאשר אשרת קוטלר משיגה 12.2% - שיא מאז חודש אוגוסט.

"עובדה" של קשת פותחת עונה בנתון פושר בלבד, אבל עם תחקיר שהצליח להפוך את סדר היום הציבורי על יחסי צה"ל והשב"כ, שמשך 619 אלף צופים בכלל האוכלוסייה.

בערוץ 1, "היהודים באים" שומר על כוחו יחסית לפלטפורמה עם 5% ומצליח לשמר ערב צפייה נאה לשידור הציבורי.

רייטינג
 רייטינג