יחסים עכורים בין בעלי קרן הפנסיה עתודות הוותיקה

בצל המתיחות בין הבעלים, כלל ביטוח וביטוח חקלאי, הקרן הוותיקה בוחנת לנהל כספי עמיתיה באי.בי.אי, שנבחר במכרז

יחסים עכורים בין בעלי קרן הפנסיה עתודות הוותיקה. ל"גלובס" נודע, כי בצל מתיחות בין הבעלים, כלל ביטוח וביטוח חקלאי, עשויה הקרן להוציא בקרוב את ניהול השקעותיה, המסתכמות בכ-8 מיליארד שקל, מידי חטיבת ניהול ההשקעות של כלל ביטוח, כנ"ף, ולהעבירן לידי בית ההשקעות אי.בי.אי. עוד נודע, כי בינואר יוצא תפעול הקרן מכלל לידי "תפעול גמל".

ל"גלובס" נודע, כי באחרונה סיימה עתודות הוותיקה מכרז, שבסופו גבר אי.בי.אי על בתי השקעות אחרים. בית ההשקעות התחייב לדמי ניהול של מיליון שקל לשנה (כ-0.0125% מהנכסים), לעומת 1.4 מיליון שקל שמציעה כנ"ף. הבעלים, ביטוח חקלאי וכלל ביטוח, קיבלו במשותף את ההחלטה להוציא את ניהול התפעול וניהול ההשקעות של קרן הפנסיה עתודות הוותיקה לצדדים שלישיים.

בשתי חברות הביטוח מנסים לשדר עסקים כרגיל, אבל לדברי גורמים מעורים, היחסים רחוקים מלהיות אידיאליים, וסביר שכלל ביטוח רוצה לצאת החוצה. ככל הידוע, לכלל אף הועברו הצעות לרכישת חלקה בקרן עתודות, אך היא סירבה. בשוק מעריכים, שעסקה כזו, אם וכאשר תתבצע, תיעשה לפי שווי של עשרות מיליוני שקלים.

מכלל ביטוח, שבניהול איזי כהן, נמסר בתגובה, כי "כלל ביטוח וביטוח חקלאי מחזיקות בחלקים שווים בעתודות הוותיקה, וכל ההחלטות על ניהולה מתקבלות בשיתוף פעולה. כחלק ממהלך עסקים רגיל הודיעה כלל, שהיא מתכוונת להפסיק לתת שירותי תפעול וניהול השקעות לעתודות הוותיקה, ובעקבות זאת פעלה הקרן לאיתור גורמים שיעניקו לה שירותי תפעול וניהול השקעות. כלל ממשיכה לתת את שירותי התפעול וניהול ההשקעות עד להעברתם לגורמים המתפעלים החדשים, וכן עתודות הוותיקה תמשיך כתמיד לפעול למען עמיתיה".

מביטוח חקלאי, שבראשות היו"ר דורון סט, נמסר: "אנו יוצרים תהליכים שמשפרים את המערכות שעליהן עבדנו בקרן, למתקדמות ביותר. מדובר בהתאמות לטובת העמיתים, שיכולים לישון עכשיו טוב יותר מאשר לפני שנתיים. אין לערבב זאת בעניין הבעלות, וכעת אין הליך למכירת החזקות בקרן. כמו זוג נשוי, אנו אנשים מבוגרים, ומערכת היחסים בין כלל לביננו קורקטית, מקצועית ואחראית".

עתודות הוותיקה הוקמה בשנת 1993, ויש בה כ-19,700 עמיתים וכ-4,800 מקבלי פנסיה.