הדיונים על חוק מע"מ 0% בכנסת הופסקו עד להודעה חדשה

דיל בין הבית היהודי לחרדים הצליח לתקוע שוב את חוק מע"מ 0% ■ החרדים נקטו בסחבת בדיון היום - ויו"ר הוועדה סלומיאנסקי הכריז לבסוף שאין זמן להצבעות ופיזר את הוועדה ■ במקביל גם התקציב וחוק ההסדרים תקועים

יאיר לפיד / צילום: מוטי זאבי
יאיר לפיד / צילום: מוטי זאבי

תקועים: הדיונים על חוק מע"מ 0% של שר האוצר יאיר לפיד הופסקו היום (ב') עד להודעה חדשה, בעוד הקרבות בתוך הקואליציה נמשכים.

לאחר דיון קצר יחסית בוועדת הכספים אמר יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומיאנסקי כי אין מספיק זמן להצבעות - והדיונים הופסקו. מאחורי הקלעים מסתבר כי נרקם דיל עם החרדים שנקטו בסחבת על מנת לתקוע את החוק, בסיוע עם הבית היהודי. הדיל עצמו נרקם בין חברי הכנסת יעקב אשר ואיילת שקד.

נכון לעכשיו אין מועד חדש להצבעות. הוועדה עדכנה כי ההצבעות יתקיימו "בימים הקרובים", אולם מדובר בניסוח כללי ולא מחייב כל עוד אין תאריך.

הצעת חוק מע"מ 0% הייתה אמורה לקבל אישור סופי בוועדת הכספים (לאחר הצבעות חוזרות) אך כעת ההצבעות נדחו למועד לא ידוע, על רקע המחלוקות על חוק ההסדרים לשנת 2015.

ליבת המחלוקת היא כידוע על הרפורמה במערכת הבריאות של השרה יעל גרמן, ובייחוד על תיירות המרפא. בישראל ביתנו ובליכוד מבקשים להעביר את הדיונים בנושא לוועדת העבודה והרווחה בראשות ח"כ חיים כץ (נתניהו מנסה בכך לקרוץ לכץ, לו כוח אדיר בליכוד, כהכנה לבחירות שעל פי ההערכות יתקיימו בעוד מספר חודשים).

מנגד, לפיד מעוניין שרפורמת הבריאות תידון בוועדת הכספים, שם הוא יכול להעביר אותה יותר בקלות.

בתוך כך, גם שר הכלכלה נפתלי בנט (הבית היהודי) מאיים שאם חוק הלאום, שנעצר אתמול ע"י שרת המשפטים ציפי לבני, לא יעבור - הקואליציה תתפרק וכמובן חוק מע"מ 0% לא יעבור.

לפי שעה, כאמור, לא ידוע מתי יחודשו הדיונים על חוק מע"מ 0% והוא תקוע, וכך גם תקציב המדינה וחוק ההסדרים לשנת 2015.