לא רוצים בחירות

מה יותר חשוב: חוק הלאום של בנט או "חוק המע"מ" של לפיד

השאלה שאני לפחות שואל את עצמי היא זו: האם חוק הלאום וחוק מע"מ אפס שווים בחירות חדשות? אני יודע שחוק הלאום מאוד חשוב לנפתלי בנט ואולי לעוד אחרים מהימין.

זה בסדר, הם אמורים לנסות לקדם נושאים שהם מאמינים בהם. אבל שוב - האם זה עד כדי כך חשוב להם? כי לרוב הציבור בישראל העניין הזה לא מזיז. אי אפשר לומר את זה גם לגבי חוק המע"מ.

הוא אמור לעניין לפחות את אלה שיוכלו ליהנות ממנו, אבל אנחנו יודעים היום שמספרם של אלה אינו גדול, ושעד שהחוק ייכנס לתוקף (אם ייכנס), מחירי הדירות ממשיכים לעלות ולבלוע את ההטבה, אם תהיה.

היעדר מקצועיות

כנראה שלא זה העניין בכלל. הבעיה העיקרית בממשלה היא היעדר מקצועיות. זו ממשלה שנבחרה בבחירות, אבל לא מפסיקה לנהוג כאילו הבחירות עוד לפניה. כל סיעה מבקשת לצבור נקודות לעצמה, במקום לעבוד בשביל הממשלה כגוף, כלומר הציבור בכללותו. קחו את יוקר המחיה. מישהו עושה מעשים של ממש בתחום זה שהוא היום הכואב ביותר לציבור הישראלי?

הנושא הזה אינו רק ענינו של יאיר לפיד, אלא של הממשלה כולה. במקום להתעסק בדברים שאינם רלוונטיים או חשובים, זה הדבר שבגללו היו צריכים כולם כאחד להתגייס כדי לשנות את המציאות הקשה. במקום זה אנחנו רואים כי יותר משסיעה מבקשת להיטיב עם בוחריה, היא פועלת לטרפד אפשרות שסיעה אחרת תצליח לעשות זאת.

תפעלו בשבילנו

הדעת נותנת שהציבור, רובו ככולו, לא רוצה בחירות. רק עכשיו סיימנו מלחמה קשה בעזה, המצב בעולם אינו מזהיר, למי יש כוח (וכספים) לבחירות? אם יש לאוצר כסף מיותר, שיעשה אתו משהו לטובת הציבור, ולא נגד רצונו. אם למפלגות ולראשיהן יש אנרגיות לבחירות, שישתמשו בהן לדברים שיועילו לציבור.

בקיצור: נסו בבקשה לזכור שנבחרתם כדי להיטיב אתנו ולייצג את רצונותינו. של כולנו, לא רק של בוחריכם. תפסיקו לריב. תפסיקו לתחמן. תפסיקו לפעול נגד. אתם יודעים שכל ממשלה אלטרנטיבית לא תהיה שונה מזו הקיימת. ושבחירות לא ישנו את המצב הזה. אז תהיו כבר בני אדם ותתאחדו למען האינטרס הציבורי, ולא האישי והמפלגתי.

יש כדורגל?

שנים רבות, רבות מאוד, לא ראיתי משחק כדורגל בישראל. לא בטלוויזיה ובטח לא במגרש. את חיבתי הרבה למשחק הפניתי החוצה, למקומות שבהם כדורגל הוא תענוג ולא סיוט.

אתמול נעניתי להפצרותיו של בני החורג, והצטרפתי אליו לצפות במשחק נגד בוסניה. והופתעתי, אולי אפילו יותר מהבוסנים. הנבחרת, ללא שחקנים זרים, שיחקה כדורגל. אני רק מקווה שכולם זוכרים שמשחק טוב אחד אינו מבשר את האביב. אבל את המשחק הבא אני מתכוון לראות. אחר כך, נראה.