הטרנד שכובש את ארה"ב: בתים זעירים וזולים במיוחד

הם מתפרסים על 10 עד 20 מ"ר, נבנים בעלות של כמה עשרות אלפי שקלים ומצוידים בכל מה שקיים בבית רגיל ■ הכירו את תנועת ה-Tiny House שכובשת את ארה"ב

קרוואן / צילום: אורלי גנוסר
קרוואן / צילום: אורלי גנוסר

המיתון, יוקר המחיה, ועלויות המשכנתא הגבוהות, גרמו ללא מעט אמריקאים לחפש אחר מגורים אלטרנטיביים בדמות בתים זעירים. למעשה, בשנים האחרונות חלה עלייה של 160 בבנייה של בתים זעירים בארה"ב.

אחד מאותם בתים, שבנייתו הסתיימה לאחרונה, נמצא במדינת אורגון ומתפרס על שטח של 20 מ"ר בלבד. הוא אומנם קטן, אבל תוכלו למצוא בו אח, מטבחון, שירותים ומקלחת, שטחי אחסון נרחבים, פינת עבודה וגלריית שינה. הבית הזעיר שמסיבות חוקיות עומד על גלגלים, נבנה בעלות של 22,744 דולר, כלומר כ-84 אלף שקלים.

בית זעיר אחר, שממוקם בוושינגטון, מתפרס על 13 מ"ר בלבד וזכה לכינוי "קופסת גפרורים". הבית שנבנה על ידי צעיר בשם ג'יי אוסטין, כולל מטבח, פינת ישיבה, גלריית שינה שממוקמת מעל המטבח, שירותים ומקלחת. המטבח מצויד במדפי אחסון מגנטים, מקרר קטן, טוסטר וכיריים חשמליים. מול המטבח תמצאו פינת ישיבה שמספיקה לארבעה סועדים ויכולה לשמש גם כפינת עבודה, ומעליו נמצאת גלריית שינה עם מסך לד בקוטר 42 אינץ'. קופסת הגפרורים מצוידת גם במערכת מים אפורים ומיכל בנפח 364 ליטר לאגירת מי גשמים. כל זה תמורת 40 אלף דולר, כלומר כ-150 אלף שקלים.

בנייתו של הבית הזעיר הזה החלה ב-2012 והמשיכה אל תוך שנת 2014, והוא חלק מתנועת Tiny House, ששמה לה למטרה להפיץ את בשורת הבתים הזעירים שדוגלת בחיים ברי קיימא, ידידותיים לסביבה ומינימליסטים.