עיריית ר"ג לממשלה: "לאשר דירות חדשות במרכזי הערים"

מהנדס העיר ר"ג: "לא צריך להיבהל מהגדלת צפיפות ולא להפחיד אותנו עם נימוקים של תשתיות לא מספיקות, כי אנחנו מדברים על ערים לא עניות שיודעות לתת פתרונות"

בניינים ברמת גן / צילום: תמר מצפי
בניינים ברמת גן / צילום: תמר מצפי

"לאחרונה פורסם שראש מינהל התכנון במשרד הפנים בינת שוורץ מתכוונת להפשיר דונמים רבים של קרקעות חקלאיות ושטחים פתוחים כדי לבנות חצי מיליון דירות בשנים הקרובות, ואני קורא לה לא להפשיר גרם אחד של קרקעות חקלאיות, אלא לאשר דירות חדשות רק במסגרת התחדשות עירונית במרכזי הערים", כך אמר הבוקר מהנדס עיריית רמת גן עד לאחרונה חיים כהן, בכנס לשכת שמאי המקרקעין שמתקיים בימים אלה במלון דן באילת.

"מדובר בפוטנציאל לאלפי יחידות דיור שהן פיתרון מצוין ללא הפשרת גרם אחד של קרקע חקלאית. לא צריך להיבהל מהגדלת צפיפות ולא להפחיד אותנו עם נימוקים של תשתיות לא מספיקות, כי אנחנו מדברים על ערים לא עניות שיודעות לתת פתרונות. הגדלת היצע בראש העין וקרית גת, עם כל הכבוד, תביא לכך שאנשים שיגורו בערים האלה יסעו לעבוד בתל אביב ויתרמו לכלכלה של הערים הגדולות.

"יש לנו ברמת גן מקורות הכנסה מאזור הבורסה כדי לספק תשתיות, ולתל אביב את מקורות ההכנסה שלה, ולגבעתיים אולי אין מספיק מקורות הכנסה אבל אולי היא תסופח לרמת גן והבעיה תיפתר". כהן הוסיף כי עידוד של פרויקטים להתחדשות עירונית, מלבד הוספת יחידות דיור, גם מסייע ברמה החברתית לאוכלוסייה הקיימת. "הרי מי גר בבניינים האלה שהוקמו לפני שנת 1980 בדירות 2-3 חדרים? בדיוק מעמד ביניים שהפיתרון מיועד בדיוק עבורו".

גם יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברמת גן אביבית מאור נמרודי, התייחסה לנושא וציינה כי המדינה טועה כאשר היא מסייעת לרשויות מקומיות בנושא תשתיות רק שמדובר בשיווקי קרקעות פנויות לשכונות חדשות. "רשות מקרקעי ישראל מעוניינת להפשיר את השטחים הפתוחים האחרונים שנותרו מסביב לרמת גן, בתמורה להסכמי גג שרק אם נחתום עליהם, יבטיחו לנו הקמה של מוסדות חינוך וציבור. אני קוראת לממשלה ליזום הסכמי גג גם במסגרת של פרויקטים להתחדשות עירונית באזורים בנויים קיימים, שיסייעו בהקצאת מימון והקמה של תשתיות".