גוגל ישראל: יש 700 אלף חיפושים לדירות בישראל בכל חודש

מנכ"ל יד 2: הסטטיסטיקות באתר שלנו מראות שמחירי הדיור לא ירדו - הביקוש גדול מההיצע ■ מנכ"לית פייסבוק ישראל: 80% מאיתנו פוקחים עינים בבוקר ותוך 15 דקות פותחים את הסלולר"

תכנית הנדל"ן דירות חדשות / צילום: תמר מצפי
תכנית הנדל"ן דירות חדשות / צילום: תמר מצפי

"בישראל יש 700 אלף חיפושים לדירות בכל חודש, כאשר 30% מהחיפושים בענף מגיעים מחיפושים בטלפונים הניידים", כך אמר היום (ג') נדב פרי מגוגל ישראל, בפאנל במסגרת ועידת עיר הנדל"ן של מרכז הבנייה הישראלי המתקיימת בימים אלה באילת.

לדברי פרי, "60% מהישראלים עם 3 מכשירים מחוברים או יותר, וישראלי ממוצע נמצא 7 שעות באינטרנט". פרי מציין עוד כי ב-2015 יעברו הישראלים את מה שנקרא "רגע המובייל", כלומר, השלב שבו צריכת האינטרנט במובייל תעלה על זמן השימוש באינטרנט באמצעות המחשב האישי".

עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל, אמרה כי "המובייל הפך להיות חלק מאיתנו. התמונות שלנו, העבודה והזיכרונות. 80% מאיתנו פוקחים את העיניים ותוך 15 דקות פותחים את הטלפון הנייד. השימוש בנייד אומר שהיום אנחנו באמת יכולים לדבר כאנשי שיווק עם האנשים הנכונים, והמסר הנכון בזמן הנכון. אנחנו יכולים להבין מיהם ומהם הצרכים שלהם".

יבין גיל מור, מנכ"ל יד 2: "באתר יד 2 יש מאגר נתונים ענק, ואנחנו מנתחים אותו בכל רגע. מהסטטיסטיקות שלנו עולה כי מאמצי הממשלה לטווח הקצר לא יעזרו. מחירי הדירות ימשיכו לעלות. אין עלייה בהיצע, ויש עלייה בביקוש, ולכן במצב כזה מחירים לא יורדים. אם הממשלה תגדיל את ההיצע אז יש סיכוי שהמחירים ירדו. יש הרבה סיסמאות, מע"מ אפס או לא, אבל בסוף כולם זקוקים לנדל"ן ולפחות מהנתונים שלנו אנחנו לא רואים שהמחירים ירדו".