אאורה החלה בשיווק שלב ג' בפרויקט הגנים התלויים ביהוד

השיווק התאפשר לאחר שחברת קווים שפעלה על הקרקע בניגוד לדין, פינתה אותה על פי צו של בית משפט

יעקב אטרקצ'י / צילום: איל יצהר
יעקב אטרקצ'י / צילום: איל יצהר

חברת אאורה ישראל, בבעלות יעקב אטרקצ'י, מחזקת את פעילותה בעיר יהוד מונוסון: החברה החלה בשיווק השלב השלישי בפרויקט "הגנים התלויים" בעיר, שיכלול בסך הכל 900 יחידות דיור. בשלב השלישי יוקמו שני בניינים בני 14 קומות, שיכללו 108 דירות 4-6 חדרים.

בסך הכל תכלול שכונת הגנים התלויים במרכז יהוד כ-900 יחידות דיור ב-15 בניינים בני 14 קומות. מדובר בארבע עסקאות שביצעה אאורה ישראל במהלך שבע השנים האחרונות שכללה רכישת האצטדיון המיתולוגי של הפועל יהוד בשנת 2007, פינויו והקמת אצטדיון חלופי, זכייה במכרז של רשות מקרקעי ישראל בשנת 2010 שכלל גם פינוי משפחות שקיבלו דירה חלופית בפרויקט, עסקה עם בעלים קרקעיים בשנת 2011 שכללה רכישת עיזבון שבו פעל בית כנסת שפונה לאחרונה בפסק דין, ולפני חצי שנה רכישת קרקע מחברת ים סוף שבבעלות אלי פפושדו, שכללה גם מרכז מסחרי.

עד היום הוקמו 8 בניינים מתוך 15 הבניינים בשכונה ואוכלסו 450 דירות מתוך 900 הדירות בשכונה. שיווק השלב השלישי בפרויקט על הקרקע שנרכשה מרשות מקרקעי שראל לפני ארבע שנים, התאפשר לאחר שחברת האוטובוסים קווים שבשליטת יעקב שחר, פינתה את הקרקע שבה פעלה בניגוד לדין ופונתה בפסק דין של בית משפט כפי שפורסם לאחרונה ב"גלובס".

בתחילת 2015 תחל החברה לשווק את השלב האחרון בפרויקט, שלב ד', הכולל 5 בניינים בני 14 קומות וכ-300 יחידות דיור בנוסף ל-4000 מ"ר שטחי מסחר. מהחברה נמסר כי בשלב ה-Pre-Sale ישווקו דירות 4 חדרים החל מ-1.65 מיליון שקל. דירות 5 חדרים ישווקו החל מ-1.84 מיליון שקל, ודירות 6 חדרים החל מ-2 מיליון שקל.

הדירות בפרויקט כוללות מרפסות בשטח ממוצע של 24 מ"ר, מתוכם 9 מ"ר גינה תלויה, גם בקומות הגבוהות של הפרויקט. הגינות כוללות מערכת השקיה ממוחשבת נפרדת ומערכת איטום להגנה משורשים עבותים.

יעקב אטרקצ'י, בעלים ומנכ"ל אאורה ישראל מסר ל"גלובס" כי "חוק מעמ אפס הפופוליסטי שספק אם יעבור בכל מקרה לא יחול על מכירת דירות חדשות בעיר יהוד מונוסון, ולכן עיתחוי היציאה לשיווק לא הושפע מהחוק. כמו כן בחודשים האחרונים אנו רואים כי גם ציבור רוכשי הדירות ירד מהגדר וחזר לרכוש דירות ולא ממתין לאישור חוק מעמ אפס שכמעט לא רלוונטי לדירות בגוש דן".

אטרקצ'י הוסיף כי שכונה הגנים התלויים הפכה להיות אבן שואבת לאוכלוסיות חזקות מהסביבה ולמשפרי דיור מיהוד. "אני מאמין שההתחדשות העירונית היא הדרך לפתרון בעיית הדיור בישראל ויכולה לשנות ולקדם את סטנדרט המגורים במדינה ולקדם אותו לזה המקובל במתקדמות שבארצות העולם. ההצלחה של "הגנים התלויים" היא ההוכחה הטובה ביותר לכך".