ה-NBA תאפשר לקבוצות הלוואות של עד 250 מיליון דולר לקבוצה

את רוב הכסף יוכלו הקבוצות ללוות מהליגה עצמה, שמשמשת כבנק לכל דבר. היתרון הגדול: תנאים נוחים מאוד וריביות נמוכות

כרמלו אנתוני, NBA / צלם: רויטרס
כרמלו אנתוני, NBA / צלם: רויטרס

המצב הכלכלי המצוין של ה-NBA הביא את הליגה לשחרר עוד קצת את החבל, ולאפשר לקבוצות להגדיל את החוב המקסימלי שהן לוקחות. ה"ספורטס ביזנס ג'ורנל" מדווח כי הליגה תאפשר לקבוצות לרשום הלוואות של עד 250 מיליון דולר, זאת בהשוואה ל-175 מיליון דולר עד היום.

הליגה גם תמשיך לשמש כבנק עבור הקבוצות - עד העונה הקבוצות בליגה יכלו לקבל הלוואה של עד 125 מיליון דולר מהליגה עצמה, בתנאי אשראי נוחים מאוד, כאשר 50 מיליון דולר נוספים יכלו לקחת מגופים חיצוניים. כעת, עם ההחלטה להגדיל את האשראי עבור הלוואות ב-40%, יוכלו הקבוצות לקחת מהליגה הלוואה של קרוב ל-200 מיליון דולר, אותה יוכלו להשלים עם הלוואה חיצונית. נכון לעונה שעברה, סך ההלוואות שהעמידה הליגה לטובת הקבוצות עמד על 2.3 מיליארד דולר.

ההחלטה ב-NBA לנהל "בנק עצמאי" נועדה להקל על הקבוצות, ולהפחית את תשלומי הריביות שלהן. השיטה של ניהול מערכת עצמאית של הלוואות היא אופיינית לספורט האמריקאי: גם ב-NFL מאפשרת הליגה לבעלים לקחת הלוואות מהארגון עצמו, כאשר תקרת הגג המותרת לקבוצה היא הלוואה של עד 200 מיליון דולר.

כזכור, ב-NBA סיכמו לאחרונה על עסקת שידורים אדירה, בשווי של 24 מיליארד דולר לתשע עונות (עד תום עונת 2024/25), שצפויה להזניק בין היתר את הכנסות הקבוצות ואת שכר השחקנים.