לפיד: "ממליץ לזוגות צעירים להמתין עם רכישת דירה"

שר האוצר בראיון בערוץ 2: "אנחנו עושים הרבה פעולות, הממשלה החליטה שהיא מוכנה להפסיד הרבה כסף במטרה להוריד מחירים" ■ "אף אחד לא רוצה בחירות היום, והמשמעות של אי העברת תקציב היא הליכה לבחירות"

יאיר לפיד / צילום: אוריה תדמור
יאיר לפיד / צילום: אוריה תדמור

שר האוצר יאיר לפיד ממליץ לזוגות צעירים ששוקלים אם לרכוש דירה כיום להמתין. כך אמר לפיד בראיון ל"מהדורה ראשונה" בערוץ 2 הערב.

בתשובה לשאלה אמר שר האוצר כי "אני ממליץ לזוגות צעירים להמתין עם רכישת דירה - המחירים צפויים לרדת כבר ב-2015. אנחנו עושים הרבה פעולות, הממשלה החליטה שהיא מוכנה להפסיד הרבה כסף במטרה להוריד מחירים וזה הולך לקרות".

הפרופ' מנואל טרכטנברג אמר אתמול שתוכנית מע"מ אפס שווה אפס. מה יש לך לומר על כך?

"הוא גם צודק וגם טועה. התוכנית הזו היא חלק קטן מהרבה מאוד צעדים ותוכניות אחרות שאנחנו עושים ושיביאו לבלימה וירידת מחירי הדיור. הוא צודק שהפתרון הכולל הוא הגדלת היצע הדירות וזה אכן מה שאנחנו עושים, בין השאר. יש תוכניות השציבור יודע עליהן ויש כאלה שלא ידועות לציבור".

בתשובה לשאלה בנוגע לקריאה של ראש הממשלה בנימין נתניהו למפלגות האופוזיציה להצטרף לקואליציה אמר לפיד כי "זה לא הזמן לפוליטיקה. צריך לפעול בנחישות ואגרסיביות נגד הטרור".

על המקלות בגלגלי התקציב אמר לפיד כי "יש עתיד היא רק מפלגה אחת בקואליציה. יש עוד 5 מפלגות וזה גם התקציב של ראש הממשלה. אף אחד לא רוצה בחירות היום, והמשמעות של אי העברת תקציב היא הליכה לבחירות".