ועד עובדי רשת מגה מבקש להכריז על סכסוך עבודה

זאת, לטענת הוועד, בשל "הרעת תנאי העובדים והפרות בוטות של ההסכם הקיבוצי, יחד עם חוסר יכולת להידברות ושת"פ" ■ עוד נטען כי מגה צמצמה את כוח-האדם ויצרה עומס על העובדים, כך שנמנעת מהם יציאה להפסקות

סניף מגה בעיר / צילום: איל יצהר
סניף מגה בעיר / צילום: איל יצהר

עובדי רשת מגה הגישו בקשה לאישור הכרזה על סכסוך עבודה בחברה, ואף שוקלים לפנות לבית הדין לעבודה, זאת, לטענתם, בשל הרעה בתנאי העסקת העובדים.

לטענת העובדים, הנהלת מגה החליטה באופן חד-צדדי למנוע מהעובדים ימי נופש, מענקים, גיבושים והטבות נוספות שהיו נהוגות בחברה מזה עשרות שנים ומעוגנות בהסכם הקיבוצי, ומעסיקה עובדים בחוזים אישיים.

עוד נטען כי לצד הפרת ההסכם הקיבוצי, החברה צמצמה את כוח-האדם ויצרה עומס רב על העובדים, עד כדי כך שנמנעת מהם יציאה להפסקות.

לדברי ועד העובדים, "כל ניסיונות ההידברות של הוועד עם ההנהלה לא הועילו, ההנהלה מסרבת לדון בפגיעה בזכויות העובדים ותנאי העסקתם. חמורה במיוחד העובדה כי ההפרות מבוצעות במהלך משא-ומתן שנועד להביא לשיפור מצבה של החברה, לאחר שנים רבות בהן לא נחתם הסכם לתוספת שכר".

ועד עובדי מגה מיוצג בידי עו"ד נאוה פינצוק-אלכסנדר ומלווה על-ידי פרופ' ירון זליכה.

יו"ר הוועד, אייל אלי, מסר היום (ד'): "המחסור בכוח-האדם מביא למצב אבסורדי ובלתי מתקבל על הדעת, שעובדים לא מורשים לצאת להפסקת. ההנהלה מסרבת להידבר עם העובדים ומתנהלת בחוסר תום-לב. חזרנו עשרות שנים אחורה ולא נסכים להפרת זכויותיהם של העובדים".

לדבריו, "ההנהלה אינה פועלת בשיתוף-פעולה עם הוועד ולא מתייעצת ומשתפת בדבר תוכניותיה העתידיות, יוצרת מלחמת התשה מול העובדים הוותיקים על מנת שירימו ידיים וילכו הביתה מחוסר ברירה. הרעת תנאי העובדים וההפרות הבוטות של ההסכם הקיבוצי, יחד עם חוסר יכולת הידברות ושיתוף-פעולה מצד ההנהלה, אילץ אותנו ללכת על מהלך של הכרזה על סכסוך עבודה".

מרשת מגה נמסר בתגובה: "רשת מגה מובילה בימים אלה מספר מהלכים אסטרטגיים שמובילים לצמיחת החברה. כחלק ממהלכים אלה נעשים מספר צעדי התייעלות רוחביים, שנועדו להתאים את מבנה ההוצאות באופן שיסייע לנו, בין היתר, לתמוך במדיניות הורדת המחירים לצרכנים.

"מגה רואה בעובדיה ומקור פרנסתם ערך עליון ונמצאת במשא-ומתן עם ועד העובדים, מתוך אחריות משותפת הן של ההנהלה והן של העובדים לשמור על חוסנה ועל הצלחתה של החברה גם בתקופה מאתגרת זו".