שירות התעסוקה: רצינו להפסיק השביתה - ההסתדרות סירבה

מנכ"ל שירות התעסוקה, בועז הירש: ביקשתי להפסיק את השביתה בתמורה להקפאה ל-3 חודשים את התהליכים שבגללם נפתחה ■ ההסתדרות: שיקפיא אותם לשנתיים ויבוא למו"מ בידיים נקיות ■ יו"ר ועד העובדים: "הצעה מבזה, תרגיל שקוף שנועד לשבור את העובדים"

מובטלים בלשכת התעסוקה / צילום: תמר מצפי
מובטלים בלשכת התעסוקה / צילום: תמר מצפי

לאחר חודש ימים של שביתה בלשכות התעסוקה, שבעקבותיה 30 אלף מובטלים קיבלו תשלומים מופחתים עבור חודש אוקטובר ו-17 אלף מובטלים חדשים לא קיבלו קצבה כלל, מנכ"ל שירות התעסוקה טוען כי הוא ביקש באופן חד-צדדי לסיים את העיצומים מיד בתמורה להקפאת התהליכים שהיוו את העילה לעיצומים - למשך 3 חודשים, וההסתדרות דחתה את ההצעה.

לדברי מנכ"ל שירות התעסוקה, בועז הירש, בשל אי-הסכמה עם ההסתדרות הוא מכריז היום על הקפאה חד-צדדית של הפעלת מרחב מקוון למעט המוקד הטלפוני אשר לגביו אישר בית הדין לעבודה את הפעלתו , הפעלת תכנית פרישה, והתחייב לא לפטר עובדים או להזיזם ממקום עבודתם - וכל זאת למשך 3 חודשים.

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי דחה את בקשתו של הירש ומסר בשיחה עם "גלובס", כי "אם הירש יסכים להקפיא את התהליכים הנ"ל למשך שנתיים ולא ל-3 חודשים, ולהיכנס למו"מ עם ההסתדרות בידיים נקיות - כל מה שיוסכם ייעשה וייפסקו העיצומים". לדברי יעקובי, "אנחנו לא מוכנים להמשיך עם הפגיעה בעובדים וכן בציבור מקבלי הקצבאות. אם תוך שנה של מו"מ לא יושגו הסכמות - כל אחד יילך לדרכו".

לפי הודעה של הירש, הוא חזר על הצעתו לפתוח באופן מיידי במשא ומתן להסכם קיבוצי על הנושאים השנויים במחלוקת - אבל במקביל לחזרה לעבודה של עובדי שירות התעסוקה. ההסתדרות, כאמור, סירבה.

יו"ר ועד עובדי שירות התעסוקה, עופר לוי, אמר כי "ההצעה מבזה. מדובר בתרגיל שקוף שנועד לשבור את העובדים. ברור שאחרי 3 חודשים יחדשו ההנהלה והאוצר את הצעדים החד-צדדיים שתכליתם לחסל את השירות ולהפריט אותו. אבל אז יהיה קשה יותר לעובדים להיאבק. אנו מצויים בשביתה מזה חודש וחצי ואנו מצפים שאחרי תקופה ארוכה כל-כך, ואחרי פגיעה כל-כך קשה במובטלים, יגיעו לשולחן המו"מ עם הצעות קצת יותר רציניות. אם רוצים להגיע להסכמה צריכים קודם כל להקפיא את הצעדים ללא מגבלת זמן ולנהל מו"מ אמיתי".

עובדי שירות התעסוקה פתחו בשביתה ב-19 באוקטובר עקב "מחסור חמור בכוח-אדם", לטענתם, ונוכח כוונת משרד האוצר לסגור 18 לשכות תעסוקה בארץ, לצמצם תקנים ולהעביר הטיפול בדורשי העבודה לידי חברות קבלן פרטיות.