האם המשטרה נסחפה עם כמויות האבטחה שקבעה למשחק בדוחא? (כן)

מסמך פנימי של המשטרה שהגיע לידי "גלובס" קובע כי סד"כ האבטחה למשחק רגיש, כמו סכנין-בית"ר, יעמוד על מקסימום 120 שוטרים ו-200 סדרנים בשכר

שוטרים במגרש כדורגל / צלם: שלומי יוסף
שוטרים במגרש כדורגל / צלם: שלומי יוסף

דרישת משטרת המחוז הצפוני של המשטרה להצבתם של 700 שוטרים, 350 מהם בשכר - תשלום עליו אחראית הקבוצה המארחת - במשחק ביום ראשון באצטדיון דוחא בין בני סכנין לבית"ר ירושלים, עומדת בניגוד גמור לטבלת המפתחות להצבת שיטור וסדרנות באירועי ספורט.

טבלת המפתחות לשיטור וסדרנות לאירועי ספורט היא מסמך שהופץ לפני שנה בכל המחוזות והמרחבים, ועליו חתום תת ניצב אמיתי לוי, ראש חטיבת אבטחה במשטרת ישראל. על פי המפתח של לוי, לא נדרשים יותר מאשר 120 שוטרים ו-200 סדרנים בשכר במשחק מחרתיים וכל שינוי בהערכת מצב הוא על חשבונה של המשטרה.

יש לציין כי דרישות האבטחה מבני סכנין יעלו לה 230 אלף שקלים. המסמך שהגיע לידי "גלובס", הופץ ב-6 בנובמבר 2013 והוא קובע רמות רגישות וטבלת מפתחות להצבת שיטור וסדרנות באירועי ספורט. יתרה מכך, הוא בא בעקבות מה שמוגדר בו "חריגות גדולות בתקציב וריבוי שוטרים וזאת בניגוד למדיניות המשטרה".

עוד מבקש המסמך להסדיר את תפקיד המשטרה בהתאם לחוק הספורט והוא קובע כי "תפקיד שוטרים בשכר באירוע ספורט מתמקד בסדר ותנועה בלבד". כלומר, כל שינוי בהערכת המצב וברגישות המשחק, לא קשור לתפקיד השוטרים בשכר ולכמותם.

המסמך בא להסדיר את את כמויות האבטחה והוא קובע מפורשות כי במקרה של דוחא, גם במקרה של רמת רגישות שלישית (ברמת רגישות רביעית נעשית הערכת מצב) לא יעלה הסד"כ על 35 שוטרים ו-50 סדרנים אבל מדגיש כי יש ארבעה משחקים שהם ברמת רגישות היסטורית (בית"ר ירושלים-סכנין; הפועל ת"א-בית"ר ירושלים; דרבי תל- אביבי; מכבי ת"א-בית"ר ירושלים) וקובע: "במשחקים ברמת רגישות בין קבוצות שלהן היסטוריה טעונה בין קהלים, סד"כ השיטור לא יעלה על 120 שוטרים ו-200 סדרנים".

כאמור, המחוז הצפוני קבע 350 שוטרים בשכר - 230 יותר מהסף הקיצוני ביותר שנקבע על ידי המשטרה עצמה. במינהלת הליגה כבר מבטיחים מאבק משפטי, מתוך מטרה להפסיק את מימון השיטור בכלל על ידי הקבוצות.