כך נקמו עובדי חברת החשמל באורי יוגב בגלל הפיטורים

עובדי חברת החשמל מפנים את כל השיחות במוקד 103 ללשכתו של אורי יוגב - והפילו אותה ■ דירקטוריון חח"י דן בימים אלה בתכנית ההתייעלות "אור יקרות" שבמסגרתה יופרשו מהחברה כ-400 תקני עובדים

אורי יוגב / צלם: איל יצהר
אורי יוגב / צלם: איל יצהר

עובדי חברת החשמל מפנים מהבוקר את כל הפונים למוקד 103 ללשכתו של מנהל רשות החברות אורי יוגב. הפונים למוקד מופנים באמצעות הודעה מוקלטת למספרי הטלפון בלשכתו של יוגב, ששותקה תחת מבול הטלפונים משעות הבוקר המוקדמות.

יוגב אמר ל"גלובס" בתגובה כי "רשות החברות רואה בחומרה את ההתנהלות הבלתי לגיטימית של ועד עובדי חברת החשמל, אך תמשיך לתמוך בדירקטוריון חברת החשמל ובהנהלת החברה בצעדים שבהם החלו לנקוט לאחרונה".

דירקטוריון חברת החשמל דן בימים אלה בתכנית ההתייעלות "אור יקרות" שבמסגרתה יופרשו מהחברה כ-400 תקני עובדים. ברקע הדיון מצבה הפיננסי הקשה של חברת החשמל, שמפסידה בממוצע 7 מיליון שקלים ליום. מצב החברה עתיד להחמיר בקרוב עוד יותר לאור הודעת שר האוצר יאיר לפיד כי תעריפי החשמל יופחתו "בשיעור דו-ספרתי" מתחילת 2015.

יוגב שהופיע בפני דירקטוריון החברה לפני כשבועייים אמר כי יש צורך דחוף בנקיטת צעדי התייעלות, לאחר כישלון המגעים לרפורמה בחברה. הוא הפציר בדירקטורים ליישם את אותם חלקים ברפורמה שגיבשה הוועדה בראשותו שאינם מחייבים הסכמת הוועד. ועד העובדים עתר לבית הדין נגד התכנית אך בית הדין סרב להתיר לו להשבית בשלב זה את החברה. בהמשך ניסו ראשי הוועד לעצור את ישיבות הדירקטוריון אך ללא הצלחה.