דוחות צים לאחר ההסדר: הפסד רבעוני של 65 מיליון דולר

הפסד חברת הספנות שבשליטת החברה לישראל עלה קרוב ל-50% ביחס להפסדי הרבעון המקביל אשתקד ■ ההפסד בתשעת החודשים הראשונים של השנה הצטמצמו ב-22% ביחס לאשתקד

חברת הספנות צים סיכמה את הרבעון השלישי של 2014 בהפסד של 65 מיליון דולר - עלייה של קרוב ל-50% ביחס להפסדי הרבעון המקביל אשתקד. הפסדיה לתשעת החודשים הראשונים של השנה מצטברים ל-197 מיליון דולר ומשקפים צמצום של 22% ביחס להפסד שהציגה בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הגולמי הרבעוני של צים, שבשליטת החברה לישראל, קפץ פי שישה, ל-42 מיליון דולר, למרות שהכנסותיה הרבעוניות נחלשו ב-5% ל-854 מיליון דולר. בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה עברה צים מהפסד לרווח גולמי של 102 מיליון דולר, למרות שחיקה של 7% בהכנסות לתקופה זו, ל-2.6 מיליארד דולר.

מדובר בדוחות הראשונים מאז שאושר הסדר החוב השני בתולדות צים, ביולי האחרון - ההסדר הגדול ביותר שידע השוק המקומי, אשר כלל תספורת של 50% לחוב פיננסי של כ-3.4 מיליארד דולר.

תוצאות הרבעון כוללות את השפעות הסדר החוב. בנטרולו סיימה אותו צים עם EBITDA (רווח תזרימי תפעולי) של כ-41 מיליון דולר, שיפור של כ-30 מיליון דולר ביחס לרבעון המקביל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת עמד על כ-37 מיליון דולר, שיפור של כ-22 מיליון דולר ביחס לרבעון המקביל. ההסדר, שבמסגרתו הומר חוב של כ-1.4 מיליארד דולר להון מניות, העביר את צים להון חיובי של 79 מיליון דולר בסוף הרבעון, לעומת הון שלילי של 530 מיליון דולר בתחילת השנה.