בין לאומים

הלאום האיראני מאיים להשמידנו, אך נתניהו מתעסק ב"חוק הלאום"

איראן סוף העולם / מתוך: youtube
איראן סוף העולם / מתוך: youtube

מה יש לאיראן נגד מדינת ישראל? לא עשינו לה שום רע, כל הזמן אנחנו רק מבקשים לחיות אתה בהרמוניה, אלא שהיא מסרבת וחותרת להשמדתנו, אם להאמין לדברי מנהיגיה. למה? מה מפריע להם? דבר אחד. העובדה שישראל היא מדינת הלאום היהודי. גם בלי החוק.

איראן לא צריכה חוק כדי להבחין ביהדותה של המדינה. גם אם הכנסת הייתה מעבירה חוק המכריז על ישראל כמדינת כל אזרחיה, איראן הייתה מתעקשת על היהדות של ישראל. וכך גם כל מדינה אחרת בעולם, בין ידידה ובין אויבת. למה? כי זו עובדה. ועובדה חזקה יותר מכל חוק. אבל לא אצל נתניהו וכמה מחבריו לדעה ולשום דבר אחר. הם זקוקים לחוק. לא בשביל לחזק את העובדה הלאומית, אלא כדי לבצר את מעמדם הפוליטי.

למה נדם קולך, נתניהו?

התוצאה היא מאלפת. בימים אלה מסתיימות שיחות הגרעין בין איראן לארה"ב - ללא הצלחה, כמובן. ספק אם מישהו חשב אחרת. מה התגובה שלנו לכך? לפני כחודשיים (22.9.14) אמר נתניהו בפסקנות ובלהט כי "החיבור בין מדינה אסלאמית ונשק גרעיני טומן בחובו אסון גדול לעולם". והנה עכשיו, כאשר הנושא נמצא בצומת מכריעה, קולו של נתניהו כמעט לא נשמע, בטח לא כמו בעבר.

נראה שאיראן פשוט משחקת עם כולם, מרוויחה זמן כדי להמשיך במשימותיה. זה משהו שהיה אמור להוציא מנתניהו זעקה גדולה. היינו מצפים, על סמך דעותיו ודבריו בעבר, שבימים אלה יופיע על כל במה ומסך כאן ובעולם, יקדיש את כל זמנו לפגישות עם מנהיגים, יקדיש את כל זמנו לנושא זה. בעבר ראינו שיש משקל בעולם לתוכחות הזעם של נתניהו בעניין זה.

הלאום האיראני

אבל ראש הממשלה עסוק. יש לו חוק לאום לעסוק בו. הלאום האיראני מאיים להשמידנו, כדברי נתניהו, והוא עוסק בהגדרת ישראל כלאום. אחרי שכל מדינות העולם, כולל איראן, כבר הגדירו את ישראל כמדינת הלאום היהודי. אבל נתניהו מפריד בין המציאות לבין הצרכים שלו. עד שהוא ישיג את רצונו, האיראנים יתקדמו בדרך ליצירת נשק העלול לחסל את הלאום היהודי שקיים כאן. אבל כשזה יקרה, לפחות יהיה חוק.

לפיד ולבני - אל תתפשרו

ללפיד ולבני אני מבקש לומר: אל תתפשרו. אסור שתהיה פשרה על חוק לא נחוץ, ובוודאי לא ראוי. גם הסכמתם היום לדחיית ההצבעה בשבוע היא מיותרת ולא מועילה.

אני מאמין שנתניהו ינצל את הזמן הזה כדי לנסות לרדת איך שהוא מהעץ. אל תאפשרו לו לעשות זאת בדרך הקלה של פשרה. אסור שזה יקרה. הברירה היחידה היא - אין חוק או יש בחירות. שום דבר באמצע.

אל תתנו יד לאישורו של חוק כזה, בשום נוסח או סגנון. תדרשו מראש הממשלה לחזור לעסוק בענייני המדינה הדחופים, ולהפסיק לעסוק בשטויות אנוכיות.