ניצחון למנכ"ל נמל חיפה: נכשל הניסיון של היו"ר להדיחו

היו"ר עברי סוקניק טוען כי המנכ"ל מנדי זלצמן אחראי לניהול הבעייתי בנמל ולביצועים כושלים ■ מקורבי זלצמן: היו"ר "מחפש אותו"

ניסיונו של יו"ר חברת נמל חיפה, משה עברי סוקניק, להדיח את מנכ"ל החברה בשש השנים האחרונות, מנדי זלצמן, לא צלחו היום (ב'). כך עולה מישיבת דירקטוריון החברה שהתנהלה בבוקר, במהלכה הסתיימה ההצבעה בארבעה דירקטורים שהצביעו בעד הדחתו של המנכ"ל, וארבעה דירקטורים נגד. הסוגיה שכעת יש לפתור אותה, היא האם קולו של היו"ר נחשב כקול כפול או לא.

נכון להיום, קיימת טיוטה של חברת הנמל המציעה כי קולו של היו"ר ייחשב ככזה, אך טיוטה זו טרם אושרה בידי רשות החברות.

לפיכך נראה כי אין לו קול כפול ולכן מהלך ההדחה דינו להיכשל בשלב זה.

מאז שמונה סוקניק ליו"ר החברה לפני כשנה, קיימות מחלוקות בינו לבין המנכ"ל זלצמן, הכוללות סוגיות הקשורות לביצועי הנמל, הכנה לקראת הרפורמה המתקרבת בנמלים, טיפול בפרויקטים מרכזיים, בטיחות ועוד.

לפי טענותיו של היו"ר סוקניק, בשנתיים האחרונות ביצועיו העסקיים של הנמל אינם כפי שהיו צריכות להיות. לדבריו, המנכ"ל זלצמן לוקה בחוסר יכולת לקיים שדרה ניהולית ראויה לנמל ודבר זה בא לידי ביטוי בעצם פרישתם של מספר סמנכ"לים בעקבות יחסים עכורים עם המנכ"ל. כמו כן קיימת עבודת מטה לקויה, וביצוע כושל בהקמת שער מטענים חדש.

היו"ר עברי סוקניק טוען עוד, כי לא נעשה תכנון ארוך טווח לחברת נמל חיפה, וכי לא נעשתה עבודה מספקת בהתנהלותו של המנכ"ל לקראת הרפורמה בנמלים ההולכת וקרבה. מעבר לאלו, שוטח היו"ר שבע דוגמאות לאירועי בטיחות, ומוסיף כי במקרים רבים התנהל המנכ"ל עם העובדים בצורה שסותרת את הוראות הדירקטוריון.

עם זאת, גורמים המקורבים לזלצמן אמרו בתגובה להאשמות, כי היו"ר מתנכל למנכ"ל ו"מחפש אותו". לדבריהם, "היו"ר רק מפחד מכך שיש מנכ"ל ותיק וחזק". גורמים במשרד התחבורה טענו היום, כי זהו מהלך שמובל על מנהל רשות החברות, אורי יוגב, אשר ניסה לעשות דבר דומה גם בחברת נמל אשדוד וגם בחברות ממשלתיות רבות. כעת הגיע תורו של נמל חיפה. יוגב הגיע היום לישיבת הדירקטוריון, ותמך בהצעתו של סוקניק להדיח את המנכ"ל.