אושרו תוכניות מיתאר לחמת גדר ואתר החרמון

התוכנית לחמת גדר מגדירה את האתר כפארק טבע ותיירות ומתייחסת לשטח של אלף דונם ■ התוכנית לחרמון מאפשרת בנייה ושימוש של למעלה מ-5,700 מ"ר ליעוד ספורט נופש ומסחר

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה במחוז צפון אישרה שתי תוכניות מתאר חדשות לאתרי תיירות ונופש בצפון הארץ - חמת גדר והחרמון.

תוכנית המתאר הראשונה, תוכנית לחמת גדר, מגדירה את האתר כפארק טבע ותיירות ומתייחסת לשטח של אלף דונם. התכנית אושרה על ידי הועדה המחוזית לאחר שנדונה ואושרה במועצה ארצית והיא תואמת את תוכנית המתאר הארצית לחופי הכנרת. במסגרת התוכנית ניתן יהיה להקים כ-400 חדרי מלון ולמעלה מעשרת אלפים מ"ר לבניה לשימושים הבאים: מבנה טיפולי ספא, חדרי כושר, חדרי טיפולים, אולמות אירועים וכינוסים, בתי קפה, מזנונים, מסעדות, מלתחות, שירותים, בריכות מים מקורות ופתוחות וכל השירותים הציבוריים. עוד קובעת התוכנית מתחמים לתיירות ומלונאות, גן לאומי, שמורת טבע, אתרי עתיקות לשימור ואזורי חניה.

תוכנית המתאר השניה שאושרה על ידי הועדה המחוזית היא כאמור תוכנית המתאר לאתר החרמון המתייחסת לשטח של למעלה מ-2,000 דונם. התוכנית מאפשרת בנייה ושימוש של למעלה מ-5,700 מ"ר ליעוד ספורט נופש ומסחר. התכנית מסדירה את השימושים הקיימים ותאפשר לפתח ולהפעיל באתר החרמון מסעדות, בית ספר לסקי, מרכז מבקרים, חנויות, מזנונים, תחנות רכבלים ומעליות סקי, מבנה עץ, תחנות הסעה ופינות קפה.

ממשרד הפנים נמסר כי "הר החרמון בעל חשיבות אסטרטגית, אקולוגית ותיירותית רבה, התכנית המוצעת מסדירה את מגוון הפעילויות התיירותיות הקיימות באתר, נותנת מענה לצרכים של האתר ותאפשר את פיתחו של האתר ותשפר את הנגישות והחניה" .