שוק העלייה: עיריית ת"א פרסמה מחדש את המכרז שנכשל

המכרז החדש לא כולל ניהול ותפעול בניין ובו 70 דירות להשכרה ארוכת טווח, שיהיה באחריות העיריה

שוק העלייה / צילום: ברונר טדי - לע"מ
שוק העלייה / צילום: ברונר טדי - לע"מ

לאחר כישלון המכרז לשיווק מתחם שוק העלייה בדרום תל אביב, מפרסמת עיריית ת"א-יפו מחדש את המכרז לשיווק הקרקע, עם שינויים ניכרים. נזכיר כי מדובר במגרש בן 7 דונם בין הרחובות העלייה, מטלון, וולפסון וצ'לנוב, המיועד להקמת מיזם מגורים הכולל דיור בר-השגה.

על הקרקע שבבעלות העירייה ניתן להקים 3 בנייני מגורים שבהם 147 דירות בשטח עיקרי כולל של 6,900 מ"ר. שני בניינים מבין השלושה מיועדים להקמת 77 דירות רגילות שצפויות להימכר בשוק החופשי, והבניין השלישי מיועד להקמת 70 דירות בנות 80 מ"ר המיועדות להשכרה ארוכת טווח מוזלת על פי קריטריונים שתקבע העירייה. בנוסף כוללות זכויות הבנייה קומת קרקע מסחרית בת 600 מ"ר.

לפני שנה ביטלה עיריית תל אביב את המכרז שפרסמה, בשל 3 ההצעות הנמוכות שקיבלה בעבור הקרקע מהיזמים לוינשטיין, חנן מור והצעה משותפת של רמי שבירו ואקרו נדל"ן. תנאי המכרז הקודם כללו רכישת הקרקע להקמת שלושת הבניינים, כולל הבניין השלישי עם 70 הדירות להשכרה, והיזם הזוכה נדרש להפעיל את השכרתן למשך 10 שנים, שרק לאחריהן היה רשאי למכור אותן.

כעת מעניק המכרז ודאות גדולה יותר ליזמים; היזם הזוכה ירכוש את הקרקע לשלושת הבניינים ויקים אותם, ימכור את 77 הדירות בשני הבניינים, ואילו את הבניין השלישי המיועד ל-70 דירות להשכרה ימסור לעירייה, שהיא זו שתנהל את מיזם ההשכרה לתקופה לא מוגבלת. נוסף על כך, הזוכה במכרז גם יעשה עבודות תשתית ופיתוח במתחם, והעירייה תממן הקמת חניון בן 260 מקומות חניה על ידי היזם, ותקים בעצמה כיכר ציבורית ומבנה ספורט שבו בריכת שחייה ומכון כושר. ל"גלובס" נודע כי עם החברות המתעניינות במכרז ניתן למנות את אפריקה ישראל, לוינשטיין, ויתניה ואמפא.

שוק העלייה, שהוקם ב-1938, היה השוק הראשון שהוקם בתל אביב ושימש במשך שנים שוק מרכזי בעיר. מתחת לשוק פעלה משחטת עופות שנהפכה לימים למפגע תברואתי, והייתה הסיבה המרכזית לסגירתו ב-1981. לאחר פיצוי הסוחרים בשוק, נהרס המבנה הנטוש במקום, למעט חלק המיועד לשימור, ומתחם השוק נהפך מגרש חנייה. בעשור האחרון מקדמת עיריית תל אביב תוכנית הכוללת דיור בר-השגה על הקרקע שבבעלותה.