ועד עובדי חברת החשמל פוצץ ישיבת דירקטוריון נוספת

דירקטוריון חברת החשמל דן בימים אלה בתכנית ההתייעלות "אור יקרות" שבמסגרתה יופרשו מהחברה כ-400 תקני עובדים

ועד עובדי חברת חשמל פוצץ ישיבת דירקטוריון
ועד עובדי חברת חשמל פוצץ ישיבת דירקטוריון

ועד עובדי חברת החשמל פוצץ היום (ד') את ישיבת הדירקטוריון שאמורה הייתה לאשר את תקציב החברה לשנת 2015, השלישית בשלושה ימים. הדירקטוריון המשיך את ישיבתו במקום חלופי.

דירקטוריון חברת החשמל דן בימים אלה בתכנית ההתייעלות "אור יקרות" שבמסגרתה יופרשו מהחברה כ-400 תקני עובדים. ברקע הדיון מצבה הפיננסי הקשה של חברת החשמל, שמפסידה בממוצע 7 מיליון שקל ליום. מצב החברה עתיד להחמיר בקרוב עוד יותר בצל הודעת שר האוצר יאיר לפיד כי תעריפי החשמל יופחתו "בשיעור דו-ספרתי" מתחילת 2015.

לישיבה היום הגיעו עובדי החברה לישיבת הדירטוריון וביקשו להשמיע את קולם לאור המצב הפיננסי הקשה בו מצויה החברה, ותכנית ההתייעלות הקרבה. יו"ר עובדי החברה מיקו צרפתי השמיע את קולו, וכך גם יו"ר החברה יפתח רון טל, מנכ"ל החברה אלי גליקמן ושני חברי דירקטוריון נוספים.

לפני מספר ימים פרסמה חברת החשמל את הדוח הכספי שלה לרבעון השלישי לשנת 2014, בו התברר כי מתחילת השנה הפסידה חברת החשמל 1.9 מיליארד שקל.

בדוח טוענת החברה כי מתחילת שנה שעברה איבדה כ-8 מיליארד קוט"ש בשנה, זאת עקב מעבר לקוחותיה הגדולים לקניית חשמל מתחנות כח פרטיות. עד כה עברו 120 לקוחות גדולים, ועד סוף שנת 2014 היא צופה שיעברו עוד כ-60 לקוחות גדולים. לטענת החברה, מגמה זו תימשך גם במהלך שנת 2015.

כמו כן, הביקוש לחשמל גדל בצורה מתונה ממה שסברה החברה בעבר. לאור נתונים אלו, מתכננת חברת החשמל לקצץ את תכנית הפיתוח של החברה במיליארדי שקלים, קיצוץ שיוביל לכך שכבר בינואר הקרוב יפוטרו 150 מעובדי החברה.