פיטורים ב"ידיעות אחרונות": כ-150 עובדי הפצה יוחלפו

הערכות: בקרוב עשויים להיות קיצוצים בקרב עובדי המנהלה

בית ידיעות אחרונות / צילום: תמר מצפי
בית ידיעות אחרונות / צילום: תמר מצפי

קבוצת "ידיעות אחרונות" תפטר ממערך ההפצה את 150 העובדים שהיו אמונים על חלוקת העיתונים לבתי עסק ולרשתות השיווק. ל"גלובס" נודע, כי הקבוצה החליטה להעביר את מערך ההפצה לחברה-הבת "בר הפצה", ועל כן תפסיק את העסקתם של העובדים המועסקים בחוזים של עובדים ארעיים (פרילנס). העובדים פנו לסיוע להסתדרות והם מבקשים למצוא דרכים להישאר בעבודתם.

על-פי גורמים בקבוצה, בקרוב עשוי להיות גל קיצוצים נוסף בקרב עובדי המנהלה של הקבוצה.

העובדים, אשר מרביתם חצו את גיל ה-40 וחלקם מועסקים על-ידי "ידיעות אחרונות" כבר כמה עשרות שנים, נדרשו להיות בעלי משאיות או רכבים מסחריים על מנת להפיץ את העיתונים. מדובר בעבודה שהיא בעיקרה לילית. בתקופת החגים קיבלו העובדים מכתבים שלפיהם תופסק בקרוב העסקתם בשל העברת הפצה זו לחברת "בר הפצה", אשר מפיצה את המהדורה המודפסת למנויי העיתון.

עם קבלת ההודעה, חברו העובדים יחד להגשת הצעה נגדית לעלויות שהציעה בר, והסכימו להורדה משמעותית בתגמול שלהם - כך לדברי אחד העובדים ששוחח עם "גלובס". עם זאת, בעיתון החליטו לדבוק בהחלטה, והודיעו כי יתחילו להיפרד מהעובדים בהדרגה כבר מתחילת השנה הבאה, כשבסופו של דבר עד חודש מארס 2015 יאבדו כ-90% מהעובדים את מקום עבודתם.

"לאור העובדה שאנחנו עובדי פרילנס", אמר אחד העובדים ל"גלובס", "אנחנו חוששים שלא נקבל כל פיצויים ואז נאלץ לתבוע. אנחנו רוצים לעבוד ומעל לכל מקווים שיימצא פתרון".

מ"ידיעות אחרונות" לא נמסרה תגובה.