משרד השיכון הוציא 142 א' ש' לשנות את שמו למשרד הבינוי

המשרד בתגובה: "הכסף למיתוג נלקח מתוך תקציב הפרסומים השנתי השוטף שעמד לרשות המשרד ולא ביקשנו תקציב מיוחד או תוספת תקציבית לצורך זה"

אורי אריאל / צילום: תמר מצפי
אורי אריאל / צילום: תמר מצפי

משרד השיכון והבינוי שינה בתחילת החודש את שמו ל"משרד הבינוי" - והוציא 142 אלף שקל על המהלך.

במשרד טוענים כי העלות כוללת בין השאר עיצוב ויצירת כל תבניות המסמכים (אינטרנט, נייר מכתבים, דואר אלקטרוני, כרטיסי ביקור ועוד), שינוי שם, שילוט במשרדים במטה ובחמשת המחוזות, התאמת אתר האינטרנט, בחירת לוגו חדש וכיו"ב (למיטב ידיעתנו, מדובר על סכום שנחשב נמוך להליכים מעין אלה).

"שינוי השם נכנס לתוקף ב-6 בנובמבר ותהליך המיתוג יימשך בחודשים הבאים", נמסר בתגובה מהמשרד. "על 'שיווק שינוי השם' לא הוצא ולו שקל אחד. משרד הפרסום שלנו היא לשכת הפרסום הממשלתית. יצוין כי הכסף למיתוג נלקח מתוך תקציב הפרסומים השנתי השוטף שעמד לרשות המשרד ולא ביקשנו תקציב מיוחד או תוספת תקציבית לצורך זה".

במשרד הבינוי מציינים כי שינוי השם אושר בממשלה כנדרש: "ממשלת ישראל אישרה את שינוי שמו של משרד הבינוי והשיכון, שם אשר מלווה את המשרד מאז הקמתו בתחילת שנות ה-60 של המאה הקודמת. כחלק מתהליך מיתוג ואסטרטגיה כולל שעובר המשרד, נבחנה האפשרות לשנות את שמו של המשרד, ולשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ) התבקשה להגיש את המלצתה המקצועית בנושא. הדבר נדון במספר ישיבות נרחבות עם גורמים מקצועיים מהמשרד ומחוצה לו".

אגב, בתחילת החודש התייחס שר הבינוי אורי אריאל בדף הפייסבוק שלו לשינוי השם וכתב, בין היתר, שחוק מע"מ אפס יאושר עד ה-19 בנובמבר לכל המאוחר: "שם חדש ולוגו חדש: משרד הבינוי. היום אנחנו משיקים את השם החדש של המשרד ואת הלוגו החדש שלנו, לוגו שילווה את הורדת מחירי הדיור. חוק מע"מ אפס יאושר לא יאוחר מה-19 בנובמבר והשיווקים החדשים לדירות במחיר מטרה יהיו מוכנים עד סוף החודש".