לא חייבים לעשות סקי על מנת ליהנות מחופשת סקי

"קפיצת שטן", הליכה נורדית בשלג ולינה באיגלו - האטרקציות שמציעות עיירות הסקי למי שמעוניין בחופשה מושלגת, מבלי לדהור במדרונות, רבות ומגוונות ■ וזה עוד בלי להזכיר את אופציית השופינג ללא מכס

קונספט של חופשה חורפית אלטרנטיבית למי שגלישה בשלג איננה בראש מעייניו הולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות. עבור אלה שרק מתלווים לבן/בת משפחה או חבר שכן גולש - עיירות סקי באירופה מציעות שפע של אטרקציות: החל ממזחלות כלבים, צלילה תחת אגם קפוא ונהיגה במכוניות מרוץ בשלג ועד לינה באיגלו, טיפולי ספא, מסיבות ריקודים, אוכל טוב ושופינג פטור ממכס. בקיצור חופשת שלג עם דגש על שלג ולא על סקי.

"חופשת סקי לא חייבת להיות חופשה על טהרת הגלישה. חלק ניכר מחופשות הסקי שאנחנו מוכרים מדי חורף לישראלים הן בכלל 'חופשת הרים' או 'חופשת שלג'. כלומר, חופשה בעיירת סקי בלי סקי פס", אומר זאב דהן, מנהל קלאב מד בישראל. לדבריו, יותר ויותר ישראלים, המתלווים לחברים/בני משפחה שגולשים, נוסעים בשנים האחרונות כדי ליהנות מהאטרקציות ומהאווירה. "הישראלים גילו את מה שהאירופאים גילו מזמן - שחופשות סקי הן הרבה יותר מסקי והן מפנקות לא פחות מחופשות אחרות". רונן כץ, מנכ"ל חברת סקי דיל, המתמחה בשיווק חבילות סקי, אומר מנגד כי מרבית לקוחותיו נוסעים לחופשת סקי קודם כדי לעשות סקי ורק אחר כך כדי ליהנות מאטרקציה כזו או אחרת. "גולשים מסיימים את יום הגלישה בסביבות השעה 16:00 אחר הצהריים ואוהבים לסיים את היום עם איזו חוויית אדרנלין משלימה, וכאלה יש למכביר".

אז מה אפשר לעשות בעיירות סקי חוץ מסקי? "גלובס" ממפה עשר אפשרויות ובודק כמה תשלמו כדי ליהנות מהן:

"קפיצת השטן"

רוצים לקפוץ גבוה, אבל ממש גבוה? בעיירה קנאציי באיטליה מחכה לכם אבוב אישי שעליו תחליקו על השלג עד לרמפה שתקפיץ אתכם לאוויר. הנחיתה נעשית על מזרן רך.

איפה? סלה רונדה, איטליה.

מחיר: קפיצה ראשונה חינם, אחר כך 5 אירו לקפיצה (מגיל 12).

מצנחי רחיפה

האטרקציה הזו תחייב אתכם להתנתק מהשלג לזמן מה. בהרים המתנשאים מעל עמק Zillertal ועיירת הסקי תוכלו להיקשר למדריך מנוסה ולעוף מעל הנוף. כמה צעדים מהירים קדימה, הרוח מנפחת את המנצח - ועכשיו זה רק אתם, המדריך והנוף.

איפה? מאיירהופן, אוסטריה.

מחיר: 110 אירו.

הליכה נורדית בשלג

הליכה נורדית, הנחשבת לספורט העתיק בעולם, אפשר לגמוע במסלול הליכה קל או כזה עם עליות וירידות למרגלות קרחונים או בעמקים מושלגים. לצפות בנוף, לטעום גבינות באיזה כפר על הדרך או לנשנש ארוחה בבקתת הרים, ואם יתמזל מזלכם גם לראות חיות בר.

איפה? ואל טורנס, צרפת.

מחיר: החל מ-19 אירו לאדם כולל ציוד הליכה.

צלילה תחת אגם קפוא

בטין תוכלו לגלות גם מה קורה מתחת לאגם בגובה 2,100 מטר. מדריך צלילה מנוסה ילווה אתכם ולצדו גם צלם, למקרה שתתעוררו למחרת בבוקר ולא תאמינו שבאמת עשיתם את זה. מתאים למתחילים חסרי ניסיון ולצוללנים מנוסים גם יחד.

איפה? טין, צרפת.

מחיר: 80 אירו צלילה ביום ו-100 אירו לצלילה בלילה.

מזחלות כלבים

מזחלות כלבים זו אטרקציה זמינה כמעט בכל אתרי הסקי באלפים באיטליה, בשוויץ ובצרפת. בואל טורנס למשל מוצע סיור במזחלות של כשעתיים כשכלבי האסקי המאולפים לריצה בשלג, מעניקים חוויה יוצאת דופן בנופים המושלגים. כל מזחלה יכולה לשאת שני מבוגרים וילד אחד ומובלת לרוב על ידי 6 כלבים.

איפה? טין, צרפת

מחיר: 20 אירו.

מזחלות לילה

שבו על מזחלת עץ אישית מסורתית, קחו נשימה עמוקה - וצאו לגלישה של 7 ק"מ, תוך כדי שאתם יורדים גובה של 950 מ' על מסלול אדום עד לעיירה. עכשיו דמיינו שהכול נעשה במסלול מואר, אחרי רדת החשיכה. אפשרי רק בימי שני וחמישי.

מחיר: 13 אירו למבוגר ו-7.5 לילד (חינם עד גיל 16); השכרת מזחלת: 8.5

אירו למבוגר ו-4 לילד

איפה? אישגל, אוסטריה

קארטינג על קרח

בין אם כפעילות מגבשת לכל המשפחה או תחרות ידידותית בין החבר'ה, מסלול הקארטינג על הקרח יגרום לכם להרגיש כמו דסקית הוקי אוויר במשחק סוער ותאתגר גם את הנהגים המוכשרים ביותר. מדובר במכוניות חשמליות אותן נוהגים על גבי משטח מכוסה שלג מהודק. התוצאה מדמה נהיגת שלג ומאפשרת גם לחסרי רישיון נהיגה לחוות את פרץ האדרנלין שמתלווה לנהיגה מהירה.

איפה? ליביניו, איטליה.

מחיר: 45 אירו לחצי שעה.

דריפטים: נהיגת מרוצים בשלג

חברת "מסלולים" מציעה לחובבי הספורט המוטורי את ה"דריפטים" - קורס נהיגת מירוצים מקצועי במסלולים קפואים בואל ד'יגר בצרפת.

איפה? ואל ד'יגר, צרפת.

מחיר: 3,690 אירו לחבילה הכוללת טיסות, 3 לילות על בסיס חצי פנסיון, ביטוח והקורס עם מדריך ישראלי.

לינה באיגלו

הזדמנות ללילה יוצא דופן באווירה אסקימוסית למהדרין. כפר האיגלואים Trubsee מספק חוויה שלא כדאי להחמיץ - אם זה ללילה רומנטי עם בת הזוג ואם זה ללילה משוגע עם החבר'ה.

איפה? אנגלברג, שווייץ.

מחיר: 130 אירו ללילה.

שופינג ללא מכס

שופינג פטור ממכס הוא חלומו של כל חובב קניות. בליביניו שבאיטליה יש מדרחוב מרכזי הכולל 250 חנויות המציעות אופנה, קוסמטיקה, טבק ואלכוהול, אלקטרוניקה, תכשיטים ושעונים, צעצועים ועוד. ניתן למצוא שם בקבוק וויסקי ג'ק דניאלס ב-14.5 אירו, וודקה אבסולוט ב-8.5 אירו ומגוון תיקי עור איטלקיים לנשים סביב 25-50 אירו לתיק.

גם באנדורה הנסיכות כולה פטורה ממס, וכך גם בסן אנטון באוסטריה.

איפה? ליביניו, איטליה; אנדורה, ספרד; סנט אנטון, אוסטריה.

כמה תעלה חבילת סקי בעונת הסקי
 כמה תעלה חבילת סקי בעונת הסקי