מועצת הכבלים מונעת שידור תוכנית "חלומות מפלסטיק"

במועצה נטען, כי הפלסטיקאי ד"ר דב קליין משלם לכאורה 300 אלף שקל להפקה, עבור השימוש בחומר המצולם במרפאתו

המועצה לשידורי כבלים ולוויין מונעת מחברת הכבלים הוט להעלות את העונה הרביעית של התוכנית "חלומות מפלסטיק", המשודרת בערוץ הבידור הישראלי. ל"גלובס" נודע, כי המועצה קבעה כי מדובר ב"פרסום וקידום יחסי ציבור אסורים, בניגוד לכללי התקשורת", לכאורה. על-פי בדיקות שבוצעו במועצה לחוזי ההתקשרות של התוכנית, נטען כי הפלסטיקאי ד"ר דב קליין משלם 300 אלף שקל (לפני מע"מ) עבור השימוש, לכאורה, בחומר המצולם במרפאתו ובאתר האינטרנט שלו.

במסגרת בחינה שעורכת בימים אלו המועצה, בראשותה של ד"ר יפעת בן חי שגב, ביחס לתוכניות בהובלת ידוענים, נטען כי הסדרה מבוססת על "ציר סובב אחד ויחיד והוא ד"ר קליין". במועצה אומרים ל"גלובס" שלא הוצגו בסדרה "גישות ניתוחיות אחרות או התייחסות לרופאים מנתחים אחרים, והיוצרים לא יוצאים מעבר למרפאתו של ד"ר קליין".

כאמור, במועצה ביקשו את חוזה ההפקה ושם מצאו מעורבות של הפלסטיקאי המוכר, על פניו "לאורך כל הליך ההפקה". לטענתם נמצא, כי הוא "שותף פעיל בליהוק המשתתפים בסדרה, בעל זכות לחוות דעה ולהגיב על המוצר המוגמר, ואף שותף בשיווק התוכנית, שצריך להיעשות בתיאום איתו. אילו הייתה הסדרה מציגה כהגדרת יוצריה 'מבט ביקורתי' אמיתי, ספק אם גם אז היה ד"ר קליין מבקש לעלות תכנים אלו לאתרו ועוד לשלם עליהם".

כעת, לאחר קביעה זו של מועצת הכבלים, צפוי להתקיים הליך שימוע שבמסגרתו יוכלו חברת ההפקה והוט להביא את עמדותיהן.

המשמעות של החלטה תקדימית זו של מועצת הכבלים והלוויין מרחיקת לכת ויש לה השלכות כלכליות על חברת ההפקה של התוכנית "סלוצקי אפיקי תקשורת", ועל הוט עצמה, שכן גם ההשקעה בתוכנית כתוכנית דוקומנטרית, לא תוכר.

חיים סלוצקי, מפיק הערוץ והסדרה, מסר בתגובה, כי "מעולם לא קיבלנו ולא נקבל שקל מאף משתתף בתוכנית. הסדרה מתארת את תעשיית הניתוחים הפלסטיים וכוללת גם מסר ביקורתי על תעשייה זו. חשיבותה של הסדרה והמסר החברתי המועבר באמצעותה היא רבה. קיבלנו מסמך ממועצת הכבלים והלוויין, שבו העבירה המועצה את הערותיה לערוץ, בהן פירטה את התנאים שבהם צריכה לעמוד הסדרה בעונותיה הבאות, ואנחנו עומדים בכל אחת מהתחייבויות אלו. מעבר לזה, איננו רוצים לנהל את עניינו מול הרגולטור מעל דפי התקשורת".

תגובת ד"ר קליין לא נמסרה עד לסגירת הגיליון.