אברם גרנט יאמן את נבחרת גאנה; ירוויח 50 אלף ד' בחודש

מאמן הכדורגל הישראלי חתם רשמית על חוזה ל-27 חודשים בנבחרת האפריקאית; לפי דיווחים, מענק החתימה שלו יעמוד על 200 אלף דולר

אברם גרנט / צלם: רויטרס
אברם גרנט / צלם: רויטרס

מינוי יוקרתי לאברם גרנט: התאחדות הכדורגל של גאנה הודיעה היום (ה') רשמית, כי לאחר תקופה ממושכת של מגעים בין הצדדים - חתם המאמן הישראלי על חוזה כמאמנה החדש של הנבחרת האפריקאית.

גרנט, 59, ירוויח על-פי דיווחים בתקשורת המקומית 50 אלף דולר לחודש, ויהנה ממענק חתימה מיידי של 200 אלף דולר. המשימה הראשונה שלו תחל כבר בחודש ינואר, אז יוביל את גאנה למשחקי אליפות אפריקה, שתתקיים בגינאה המשוונית.

החוזה אותו קיבל גרנט הוא למשך 27 חודשים - עד לאחר משחקי אליפות אפריקה 2017. נשיא ההתאחדות הגנאית אמר היום: "המטרה שלו היא לזכות בטורניר ב-2017. זה יהיה לא הוגן לדרוש ממנו להצליח כבר באליפות אפריקה 2015".

כסף או אבולה?

גאנה נחשבת לאחת הנבחרות הבכירות ביבשת השחורה, כשהישג השיא שלה היה העפלה לרבע גמר מונדיאל 2010 (שנערך בדרום אפריקה). מגביע העולם האחרון, שנערך בקיץ בברזיל - היא הודחה בשלב הבתים. גאנה זכתה באליפות אפריקה ארבע פעמים - אך הפעם האחרונה הייתה אי שם ב-1982.

הג'וב האחרון של גרנט היה בתאילנד - שם שימש במשך שלושה חודשים כיועץ של קבוצת טרו ססאנה. כידוע, מאמן נבחרת ישראל לשעבר, שזכה בישראל בארבע אליפויות (2 במכבי ת"א, 2 במכבי חיפה), הגיע לשיא הקריירה שלו בסוף עונת 2007/08 - אז הוביל את צ'לסי האנגלית עד לגמר ליגת האלופות מול מנצ'סטר יונייטד - אך קבוצתו נחלה הפסד בדו-קרב הפנדלים שהתקיים בסיום המשחק.

גרנט יהיה המאמן הישראלי השני שעובד בגאנה - אחרי שבשנת 2008 אימן אייל לחמן את קבוצת הארטס אוף אוק.