מחירים מופקעים בנתב"ג: 12 שקל לבמבה, 18 שקל לביסלי

אריזת 80 גרם של במבה עולה בדיוטי פרי 3 דולר, ועבור ביסלי 200 גרם תשלמו 4.5 דולר ■ מה עושים? לא קונים. מצביעים ברגליים ומוכיחים למשווקים כי הכוח מצוי בידי הצרכנים ■ ג'יימס ריצ'רדסון: זו טעות אנוש, המחיר תוקן

דיוטי פרי / צלם: איל יצהר
דיוטי פרי / צלם: איל יצהר

אין כמו במבה, בעיקר כשאריזת 80 גרם עולה כ-12 שקלים (3 דולר). לא מדובר במחיר דמיוני כי אם במחיר שתשלמו בדיוטי פרי בישראל. מדובר על פי שלושה מהמחיר של החטיפים בחנויות שעומד על כ-4 שקלים. החטיף אפרופו נמכר ב-3 דולר בחנויות ג'יימס ריצ'רדסון ואם תרצו ביסלי (באריזת 200 גרם) המחיר שתשלמו הוא כ-18 שקל (4.5 דולר) - בשעה שהמחיר למוצר הזה בישראל הוא כ-8 שקלים.

אז למה? כי אפשר. קהל שבוי, שהוא קהל הצרכנים האידיאלי של המשווקים הנמצא במקום בו אין אלטרנטיבות - הוא כזה שאפשר לחגוג עליו ולתמחר מוצרים גם בפי שלושה מהמחיר בחנויות. מה עושים? לא קונים. מצביעים ברגליים ומוכיחים למשווקים כי הכוח מצוי בידי הצרכנים.

המחירים בנתב"ג הובילו לאחרונה למחאה בעקבות תמחור הקפה השערורייתי שאף הגיע לדיון בכנסת. כמענה לכך, הוכנסו לשטחי הדיוטי פרי מכונות קפה בהן המחירים הם 6-7 שקלים - מחצית ואפילו שליש ממחיר הקפה במתחם. בעניין זה יזם חה"כ אראל מרגלית (העבודה) הצעת חוק לפיה תוחלף שיטת המכרזים הקיימת בגופים ציבוריים שבשטחם מופעלים חניונים ומזנונים, ואשר לפיה הזוכים הם מי שמציעים את דמי השכירות הגבוהים ביותר ובמקומה תופעל שיטת מכרזים לפיה הספק שייבחר הוא זה שיציע את המחיר הנמוך ביותר למוצרי המזון, השתייה והחניה. בכדי שמנגנון כזה יפעל יידרשו כל הגורמים במשוואה לנקוט במעשה, ורצוי בהקדם. לשלם 12-18 עבור חטיף בדיוטי פרי הוא מחיר שגובל בשערורייה שיש עמה אמירה שהצרכנים צריכים לקחת לתשומת הלב.

תגובות

ג'יימס ריצ'רדסון: "לאחר בדיקת הנושא עולה כי מדובר בתמחור שגוי עקב טעות אנוש ועל כך אנו מתנצלים. פעלנו מיידית לעדכון המחירים. המחירים המעודכנים כעת הם : במבה 80 גר' 1 דולר אמריקאי ביסלי 200 גר' 1.5 אמריקאי.

רשות שדות התעופה: "חנות הממתקים של ג'יימס ריצ'רדסון פועלת בכללים תחרותיים ולכן יש לפנות זכיין".

אסם: "אסם אינה קובעת את מחיר המוצרים על המדף".