ערן רולס: זה מה שהצעירים צריכים לעשות כדי להגיע לדירה

ערן רולס, יו"ר מרכז הבנייה שמתכנן את "פסטיבל הדירות" הבא שלו, מתייחס למחקר של בנק ישראל ומנדב "טיפים" לזוגות צעירים שרוצים לקנות דירה ■ עצה מס' 1: תפסיקו להאמין להבטחות הממשלה שהמחירים יירדו

ערן רולס, יו"ר מרכז הבנייה הישראלי, מגיב למחקר של בנק ישראל שפורסם היום (ב') על ההתרחקות של הזוגות הצעירים מחלום הדירה - ומספק "עצות" לאותם צעירים שאמצעותן הם יוכלו לקנות דירה.

ראשית, רולס תוקף את בנק ישראל וטוען כי המחקר לא רלוונטי כי הוא מתייחס לשנים 2002-2012, בעוד שמאז המחירים קפצו עוד יותר: "מפתיע שבנק ישראל בוחר לפרסם עכשיו מחקר המתייחס לנתוני 2012 שכן מאז המחירים זינקו בעוד עשרות אחוזים והתמונה שמצייר בנק ישראל כבר אינה תואמת את המציאות שכן מצבם של אותם זוגות צעירים רק הלך ".

רולס מציע לצעירים לא לסמוך על הבטחות הממשלה לפיהן מחירי הדירות יירדו. לדבריו, "הבעיה האמיתית של הזוגות הצעירים היא שהם עדיין מאמינים להבטחות הממשלה שמחירי הדירות יירדו בזמן שהבטחות אילו יוצרות בדיוק את האפקט ההפוך וההמתנה גורמת להם רק להפסיד עוד כסף ולהתרחק מחלום הדירה".

בכירים בנדל"ן: ערן רולס לחץ עלינו לא להגיע ליריד של מדלן

רולס, המקדם מדי כמה חודשים ירידי מכירות לדירות ובשבוע הבא יארגן יריד נוסף (אותו הוא מכנה "פסטיבל דירות") בשיתוף עם אתר יד2, ממליץ לזוגות צעירים שידם אינה משגת לקנות דירות קטנות בפריפריה, מבלי להתייחס לעלויות נלוות לכך, כמו למשל עלייה בהוצאות על תחבורה, מטפלות לילדים (בהיעדר עזרה מההורים שילדיהם "נדדו" לפריפריה) ועוד.

"יש היום בישראל מגוון של דירות למכירה בכל רמות המחירים", אומר רולס. "גם דירות חדשות וגם דירות יד שנייה. לכן, במקום להמתין למימושן של הבטחות שווא, זוגות צעירים צריכים לצאת ולחפש דירה שמתאימה ליכולתם הכספית. אם קשה להם לקנות דירת 4 חדרים חדשה - שיקנו דירת 2 חדרים. אם הם לא יכולים לרכוש במרכז - שיחפשו דירה בפריפריה. יש היום באזורים רבים בארץ דירות בפחות ממיליון שקל וגם בפחות מ-700 אלף שקל".