שובם של החרדים

כבר שכחנו את השחיתויות והתחמונים של המפלגות החרדיות?

הדבר שהכי מתסכל במשבר הפוליטי הוא שובן של המפלגות החרדיות לקדמת הבמה. עוד לא עברו שנתיים מאז הוקמה ממשלה זו, אחת הבודדות שאין בה מפלגות חרדיות. זה מה שרוב הציבור רצה. זה מה שרוב הציבור קיבל בשמחה. והנה, לפני שהממשלה עוברת את מחצית דרכה, כבר מחזרים אחרי המפלגות החרדיות. בראש מתייצב ראש הממשלה המחזר על פתחי רבנים וראשי סיעות כמו ב"ימים הטובים" שלו, כדי לעשות אתם דילים כאלה ואחרים.

כל כך מהר?

ידענו כל הזמן שהם ישובו, אבל כל כך מהר? עוד לא הספקנו ממש להינות מממשלה ללא מפלגות חרדיות, וכבר שוב מבקשים לעשות אתם ממשלה? כבר שכחו כולם איך הממשלה התנהלה עם המפלגות החרדיות? שכחנו את הכספים, את השחיתויות, את השקרים, את התחמונים, את המניפולציות?

הישגו הגדול של לפיד בבחירות הוא שאיפשר את הממשלה החילונית. נוצרה הזדמנות ליבש את המפלגות החרדיות, להוכיח להן שאפשר גם בלעדיהן. זה לקח שהיה חשוב שיפנימו. אני לא בעד להחרים אותן לגמרי, אבל אם וכאשר יחזרו לממשלה, הייתי רוצה לראות את חבריהן קצת יותר שפלי רוח, קצת יותר מתחשבים, קצת פחות סחטנים. אבל זה אפשרי רק אם יישבו כמה שנים באופוזיציה. אבל שוב, כמו בעבר, החילונים הם אלה שלא מאפשרים לחרדים ללמוד ולשנות את דרכיהם.

שוב דרעי בעניינים

אם כל זה מתסכל, הרי שיש בהתפתחות זו גם אלמנט מקומם, אם לא יותר מכך. קוראים לו אריה דרעי. שוב הוא בא ויוצא בלשכות ובתי קפה, שוב הוא דן, דורש, מעמיד תנאים, מבטיח ודורש הבטחות. ואני עומד משתאה: אפילו אמצעי התקשורת לא רואים את האבסורד. מדווחים לציבור בכותרות ענק ש"אריה דרעי התחייב", מתדיינים, מפרשנים, נתניהו דורש ממנו התחייבות כזאת ואחרת. לא ברור איפה ראש הממשלה חי. ממתי הבטחה של דרעי הייתה שווה משהו? הוא מדבר מהר, פולט אלפי מילים בדקה, אבל אף מילה לא שווה את הבל הפה שלה. והנה הוא שוב מתבקש לתת "הבטחות"?

איתם יותר טוב?

כמו תמיד, ברור שלא החרדים אשמים, אלא המפלגות החילוניות שלא בנויות לתת לנו ממשל תקין, כזה שלא מתפרק כל שני וחמישי. בכלל לא משנה מצבה של המדינה, מישהו, במקרה זה ראש הממשלה, צריך לקפוץ עם איזו יוזמה מיותרת, כמו חוק הלאום, לערער את היסודות ולזחול אל החרדים, כאילו מה? איתם יהיה יותר טוב למישהו?! אם אתן, המפלגות החילוניות, לא מסוגלות לקיים ממשלה לפחות קדנציה מלאה אחת, זוזו הצידה ותנו לרבני המפלגות לנהל את המדינה. בטוח שאצלם העניינים יהיו הרבה יותר יציבים.