ביה"ד: לא יהיו קיצוצים וגם לא עיצומים בחברת החשמל

קבע כי חברת החשמל תקפיא את תוכנית ההתייעלות והפיטורים, ואילו העובדים לא ינקטו צעדים ארגוניים כל עוד מתנהל מו"מ על הרפורמה במשק החשמל

חשמל / צילום: יוסי וייס, דוברות חברת החשמל
חשמל / צילום: יוסי וייס, דוברות חברת החשמל

לא יהיו קיצוצים וגם לא עיצומים בחברת החשמל - כך קבע שופט בית הדין האזורי לעבודה בחיפה, השופט אלכס קוגן, אתמול (ב') בלילה.

על-פי החלטתו, הנהלת חברת החשמל תקפיא את תוכנית ההתייעלות שלה הכוללת פיטורי עובדים. עוד קבע השופט כי העובדים לא ינקטו צעדים ארגוניים כל עוד מתנהל משא-ומתן בעניין הרפורמה במשק החשמל.

בימים אלה דן דירקטוריון חברת החשמל בתוכנית ההתייעלות "אור יקרות", שבמסגרתה יופרשו מהחברה כ-400 תקני עובדים, 150 מהם כבר בינואר הקרוב. זאת לאור מצבה הפיננסי הירוד של חברת החשמל, שמפסידה בממוצע 7 מיליון שקל ליום. מצב זה רק מחמיר לאור מעבר לקוחותיה הגדולים של חברת החשמל לתחנות כוח פרטיות, ביקוש ירוד לחשמל והכנסות שצפויות לרדת עוד יותר עקב תעריפי החשמל שצפויים לרדת בשיעור דו-ספרתי מתחילת 2015.

בתוך כך, מנכ"ל חברת החשמל, אלי גליקמן, הורה אתמול לקצץ בשכר של הנוקטים בעיצומים בחודש האחרון: מדובר בקיצוץ של כ-30% בגין עיצומים הננקטים בקו השירות של 103, חיבור חשמל לבתים חדשים, עיצומים שנקטו עובדי חטיבת התכנון ועוד.