ריח בחירות באוויר: האם בניית רשות השידור החדשה תידחה?

רגע לפני ההכרזה על יציאה לבחירות, ועדת ברנר אישרה אתמול את חברי ועדת קמא, שתפקידה למנות את ראשי תאגיד השידור הציבורי החדש שייקום

נורית דאבוש / צלם: תמר מצפי
נורית דאבוש / צלם: תמר מצפי

רגע לפני ההכרזה על יציאה לבחירות, ועדת ברנר אישרה אתמול (ב') את חברי ועדת קמא, שתפקידה למנות את ראשי תאגיד השידור הציבורי החדש שייקום.

כפי שדווח לראשונה ב"גלובס", חברי הוועדה המורחבת יהיו נורית דאבוש, חיים פרייליכמן, פרופ' גדי וולספלד ודורית ברבי-סדן. את חברי הוועדה בחר יו"ר הוועדה השופט בדימוס עזרא קמא, והוא יעמוד בראשה.

על-פי רפורמת ארדן בשידור הציבורי, הוועדה אמורה לבחור את המנכ"ל הזמני של רשות השידור החדשה, והוא יוכל לשמש בתפקיד כשנתיים בלבד, אלא אם יוחלט להאריך את כהונתו. לאחר מינויו תמונה גם ועדת איתור מצומצמת, בת 3 חברים, והיא תבחר את מועצת התאגיד. חברי הוועדה המצומצמת יהיו קמא, דאבוש ופרייליכמן.

דאבוש היא יו"ר תיאטרון "הבימה" וחברה בדירקטוריונים שונים, מרצה לאסטרטגיה תקשורתית ובעבר שימשה כיו"רית מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו. פרייליכמן, כלכלן בהכשרתו, שימש עד לא מכבר כמנכ"ל בנק איגוד ובעבר שימש כמנכ"ל בנק טפחות. וולספלד הוא מומחה לתקשורת ולהתנהגות פוליטית במסגרת היותו מרצה בכיר למדעי המדינה; ואילו ברבי-סדן היא סמנכ"לית השיווק של חברת שיכון ובינוי נדל"ן.

כעת נשאלת השאלה הגדולה, האם בתקופת בחירות יהיה ניתן למנות מנהל לרשות השידור, ואפילו זמני, שכן הדבר עשוי להיחשב למינוי פוליטי. במקרה שזה לא ימונה, יימשך הליך הפירוק ללא תהליך הבנייה של גוף שידור חדש, עד אחרי הבחירות לכל הפחות.