רמי לוי: "אם שכר המינימום יעלה - אשמח"

לוי בכנס תום שנת המס של דלויט: "1,100 איש עובדים אצלי ברשת בשכר מינימום, ואני חושב שצריך להעלות אותו, אבל אני לא יכול לעשות את זה לבד"

"המדינה צריכה לקבל כסף על-ידי כך שהיא תייצר צמיחה. אם המדינה רק תלחץ על הכפתור ותעלה מסים, אז יהיה פחות כסף למשקי-הבית ולעסקים, ותהיה פחות צמיחה, ובטווח הארוך המדינה שוב תצטרך להעלות מסים. ככה לא מנהלים משק" - כך אמר היום (ד') רמי לוי, בעלי השליטה ומנכ"ל רשת רמי לוי שיווק השקמה, בכנס תום שנת המס של Deloitte.

לוי התייחס גם לשכר המינימום ואמר כי "1,100 איש עובדים אצלי ברשת בשכר מינימום, ואני חושב שצריך להעלות את שכר המינימום, אבל אני לא יכול לעשות את זה לבד, כי אני עובד בתחום מסוים עם שכר מקובל. אם שכר המינימום יעלה, אני אשמח. ככה גם ללקוחות שלי יהיה יותר כסף לקנות בסופר".

"מתוך ה-700 שקל העלאה של שכר המינימום המדינה תקבל אוטומטית 18% מהמע"מ, כי אותם אנשים שמרוויחים שכר מינימום מוציאים את הכסף בארץ ולא בחו"ל", אמר לוי. "ומה יעשו בעלי העסקים? מי שיוכל לסחוב את עליית שכר המינימום - יעשה את זה, ומי שלא יוכל - יפטר עובדים או יעלה מחירים. אם המדינה לא תטפל בנושא כמו שצריך, אנחנו נשב פה עוד שנה ונדבר שוב על העלאת שכר המינימום".

לוי הוסיף כי "אומרים שמי שמרוויח שכר מינימום לא משלם מסים, אבל בפועל בגלל המס העקיף מי שמשתכר שכר מינימום משלם 50% מס". לדבריו, "אדם שמרוויח 15 אלף שקל ברוטו ומשלם מסים של 5,000 שקל אומר 'שילמתי את חובותיי למולדת', אבל אז הוא משלם עוד 5,000 שקל במס עקיף".

לפני כשבוע, נזכיר, אמר לוי כי העלאת שכר המינימום לא תשפיע על הצרכנים, וכי הצעד שבו נקט שלמה אליהו, בעל השליטה במגדל ביטוח, שהכריז על העלאת שכר המינימום לעובדיו ב-1,000 שקל מינואר - הוא בבחינת גימיק.