הבורסה ננעלה בעליות; אבנר עלתה 1.9%, בזק 2.1%

המעו"ף מחק כמחצית מהעליות לאחר נאומו של דרגי ■ דרגי הודיע כי לא תהיה הרחבה של ההקלה הכמותית השנה, ובשנה הבאה הנושא ייבחן מחדש

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום (ה') בעליות שערים, אולם מתונות יותר מכפי שהיו במהלך המסחר. זאת, בשל דבריו של נגיד הבנק המרכזי האירופי מריו דראגי, שאמר היום כי לא תהיה הרחבה של ההקלה הכמותית השנה, ובשנה הבאה הנושא ייבחן מחדש. התחזיות בשוק היו כי דראגי יודיע כבר היום על הגדלת רכישות האג"ח הממשלתיות להיקף גדול. המדד קבע היום שיא תוך יומי חדש והתקרב היום מאוד לרמת ה-1,500 נקודות. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.5 מיליארד שקל.

עידן אזולאי, מנהל השקעות ראשי בבית ההשקעות אפסילון, מציין כי "בבחינה לאחור, אני סבור שהבחירות היוו זרז לתיקון במחיריהם של כמה מהאפיקים. המרווחים באגרות החוב הקונצרניות עלו במידה ניכרת ולהערכתנו מהווים כעת נקודת כניסה ראויה. גם עליית התשואות באפיקים הממשלתיים הגיעו לרמה שמצדיקה רכישה. הסברה לפיה פרמיית הסיכון עלתה בשל הקדמת הבחירות נראית לי תמוהה לנוכח העובדה שמאז יום שלישי, שוק המניות רשם עליות נאות. אם פרמיית סיכון, אז למה לא בכל האפיקים?"

עליות במניות "תמר"

שותפויות תמר עומדות במוקד. בפסק דין שניתן אתמול (ד') בנושא פיתוח מאגר "תמר" South-West הגיעו שותפויות הגז להסכמה עם הממונה על הנפט. עקב כך הן החליטו לבטל את העתירה שהגישו נגדו. במסגרת ההסכמות יתפאשר לשותפויות לפתח את מאגר הגז "תמר" דרום-מערב, המכיל כ-30 מיליארד מטר מעוקב (BCM) של גז טבעי. נציין את ישראמקו , דלק קידוחים ואבנר . גם קבוצת דלק עולה לאחר הירידות של הימים האחרונים.

חברת אלקטרה מוכרת את החזקתה ב"מגדל אלקטרה" לחברה בשליטת האחים נקש בכ-302 מיליון שקל. כך דיווחה הבוקר החברה לבורסה.

קרדן אן.וי. מוכרת את חלקה בקניון "גלריה צ'נגדו" בסין תמורת כ-555 מליון יואן (כ-72.6 מליון אירו). זאת, כחלק מתוכנית מימוש הנכסים שלה, על מנת לעמוד בהתחייבויותיה.

לאומי הגיע באחרונה להסכם עם אבי פישר, מבעלי המניות בגנדן, על פירעון הערבות שהעניק לבנק בגין החוב של גנדן. לפי הערכות, פרע פישר לבנק כ-20 מיליון שקל. נזכיר, החובות של גנדלן, בבעלות נוחי דנקנר, נאמדים בכ-450 מיליון שקל. (לסיפור המלא)

חברת מזור רובוטיקה הודיעה היום על מכירת מערכת Renaissance לאחת מרשתות הבריאות הקתוליות הגדולות בארה"ב. מזור אף חתמה על הסכם עם רשת בריאות זו להקמה ומיסוד של תשתית למכירת מערכות נוספות ומוצרים מתכלים ברשת.

ההחלטה להעלות את שכר המינימום ל-5,000 שקל בחודש עדיין מטלטלת את חברות הקמעונאות הגדולות, ביניהן רמי לוי ושופרסל . זאת מאחר כי מרבית העובדים ברשתות השיווק שלהן משתכרים שכר מינימום. האם הרשתות יעלו מחירים או יפטרו עובדים?

[לאתר האג"ח] [לאתר המעו"ף][לאתר תעודות סל ו-ETF's]